Gå til innhold

Kan dette gi luft i magen?

Anbefalte innlegg

Gjest Bananarama

Jeg har så enormt med luft i magen... det er plagsomt, og pinlig siden det stadig må slippes ut...

Lurer nå på om noe av det jeg spiser kan være årsaken. Her er det jeg spiser på en gjennomsnittlig hverdag:

5-6 brødskiver (vanlig brød fra Rimi)

2-3 bananer

Litt cornflakes/havregryn med skummet melk

Middag som pasta, kylling eller fisk, med ris/poteter og salat. Ofte litt krydder i, chili eller "vanlig" grillkrydder.

Til maten drikker jeg bare vann.

Gir noe av dette mistanke om gassdannelse utenom det vanlige? Jeg slipper luft flere ganger i timen. Ville vært utrolig deilig å slippe...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18287-kan-dette-gi-luft-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gullfiskhjernen

Heisann Bananarama!

Stress kan veldigt fort gi luft i magen. Bruker du god tid på maten, eller sluker du den i deg? Ta deg god tid med maten, ellers påfører du magen et ganske stor påkjenning, å kan føre til luft. Tilfør mere fiber til kosten din. Spis regelmessigt 4 måltider til dagen.

Sov godt, å ha en normal døgnrytme.

Gjest Bananarama

Heisann Bananarama!

Stress kan veldigt fort gi luft i magen. Bruker du god tid på maten, eller sluker du den i deg? Ta deg god tid med maten, ellers påfører du magen et ganske stor påkjenning, å kan føre til luft. Tilfør mere fiber til kosten din. Spis regelmessigt 4 måltider til dagen.

Sov godt, å ha en normal døgnrytme.

Spiser ikke under stress, nei :o) Og mere fiber, f.eks flere bananer? Litt ekstra salat til middagen?

Gjest Gullfiskhjernen

Spiser ikke under stress, nei :o) Og mere fiber, f.eks flere bananer? Litt ekstra salat til middagen?

Prøv med grovt fiberrikt brød,poteter,ris,mais og bananer. Og frukt/grønnsaker med sterk farge. Dropp det sterke krydderet, det er ikke alle mager som tåler det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...