Gjest uru Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Skriver man Til lykke med dagen?? Eller Gratulerer med den store dagen?? Tips? 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Ja man skriver vel gratulerer med konfirmasjonsdagen og sånn. Så kan du jo skrive "med all lykke for fremtiden" el.l. i tilegg? 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 "Velkommen inn i de voksnes rekker" er jo en klassiker. 0 Siter
mental1365380830 Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Shave my poodle skrev (På 29.4.2005 den 18.25): Ja man skriver vel gratulerer med konfirmasjonsdagen og sånn. Så kan du jo skrive "med all lykke for fremtiden" el.l. i tilegg? Du kan da heller skrive akkurat det DU vil, og ikke tenke så mye på hva man "skal" skrive.. På nesten alle kortene vil det stå "til lykke med dagen og fremtiden." Mye kulere om ditt skiller seg litt ut! Skriv noe personlig! Lykke til :-) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Skriv " .....og så får du se å oppføre deg ordentlig i fremtiden. Tjene mye, tenke på deg selv og utvikle det egoistiske, uoppdragne samfunnet videre":) 0 Siter
Maggi Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 mental skrev (På 29.4.2005 den 20.24): Du kan da heller skrive akkurat det DU vil, og ikke tenke så mye på hva man "skal" skrive.. På nesten alle kortene vil det stå "til lykke med dagen og fremtiden." Mye kulere om ditt skiller seg litt ut! Skriv noe personlig! Lykke til :-) Helt enig. Det skal være en personlign hilsen, ikke en frase. Dette er ikke noe du skal prestere. Mvh 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Maggi skrev (På 29.4.2005 den 21.09): Helt enig. Det skal være en personlign hilsen, ikke en frase. Dette er ikke noe du skal prestere. Mvh Hm men kommer ikke det litt an på hvor godt en kjenner konfirmanten også? Til en person jeg ikke kjenner så godt liker jeg å väre mer nöytral..er sikkert veldig kjedelig jeg da.. 0 Siter
Maggi Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Shave my poodle skrev (På 29.4.2005 den 21.27): Hm men kommer ikke det litt an på hvor godt en kjenner konfirmanten også? Til en person jeg ikke kjenner så godt liker jeg å väre mer nöytral..er sikkert veldig kjedelig jeg da.. Det kan jeg forstå. Det kan jo ikke være for personlig o kreativt dersom du ikke er altfor nær. Men er du mye eldre enn konformanten? Jevnaldrende? Hva er relasjonen? 0 Siter
Maggi Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Maggi skrev (På 29.4.2005 den 21.33): Det kan jeg forstå. Det kan jo ikke være for personlig o kreativt dersom du ikke er altfor nær. Men er du mye eldre enn konformanten? Jevnaldrende? Hva er relasjonen? Hva med: Gratulerer med dagen! Med de beste ønsker for dagen og fremtiden fra XXX 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Maggi skrev (På 29.4.2005 den 21.33): Det kan jeg forstå. Det kan jo ikke være for personlig o kreativt dersom du ikke er altfor nær. Men er du mye eldre enn konformanten? Jevnaldrende? Hva er relasjonen? Jeg skal ikke i konfirmasjon på flere år, så noe kortskriving blir det ikke med det förste:) Tenkte bare på trådstarteren jeg. Om man kjenner en person veldig godt så vet man jo som regel hva men vil skrive også Ergo spör man ikke om hjelp på DOL;) 0 Siter
Maggi Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Shave my poodle skrev (På 29.4.2005 den 21.45): Jeg skal ikke i konfirmasjon på flere år, så noe kortskriving blir det ikke med det förste:) Tenkte bare på trådstarteren jeg. Om man kjenner en person veldig godt så vet man jo som regel hva men vil skrive også Ergo spör man ikke om hjelp på DOL;) *flirer* Fikk ikke med meg at du ikke var trådstarter, jeg. Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men jeg synes heller ikke det er like lett å være personlig dersom det ikke er noen personlig relasjon mellom meg og den jeg gir gave til. Av og til er fraser greie. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Maggi skrev (På 29.4.2005 den 21.48): *flirer* Fikk ikke med meg at du ikke var trådstarter, jeg. Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men jeg synes heller ikke det er like lett å være personlig dersom det ikke er noen personlig relasjon mellom meg og den jeg gir gave til. Av og til er fraser greie. Hehe ja det var det jeg mente:) Jeg er forresten stor motstander av kort der frasene allerede er trykket inni kortet, ettersom de får meg til å virke enda kjedeligere med kun signaturen håndskrevet i kroken nederst;) 0 Siter
Maggi Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Shave my poodle skrev (På 29.4.2005 den 22.01): Hehe ja det var det jeg mente:) Jeg er forresten stor motstander av kort der frasene allerede er trykket inni kortet, ettersom de får meg til å virke enda kjedeligere med kun signaturen håndskrevet i kroken nederst;) Så enig, så enig! Jeg kjøper _aldri_ sånne frasekort! Budskapet er kjøpt og betalt, liksom, ikke fra deg til meg. 0 Siter
morsan Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Shave my poodle skrev (På 29.4.2005 den 22.01): Hehe ja det var det jeg mente:) Jeg er forresten stor motstander av kort der frasene allerede er trykket inni kortet, ettersom de får meg til å virke enda kjedeligere med kun signaturen håndskrevet i kroken nederst;) *he he* Det ble en del ferdigtrykte hilsninger i kortene som fulgte med gaver til bryllupet vårt, men denne tok kaka: Inni kortet var det noen "visdomsord" om kjærlighet. Husker ikke helt hva det sto, men det var i grunnen noe helt "ordinært" - noe som de fleste kan si "OK" til. Så oppdaget jeg at giverne hadde brukt korrekturlakk like under disse ordene. Jeg ble selvsagt nysgjerrig, og skrapte det bort med neglen. Og der sto bibelstedet som ordene var hentet fra. Guverne hadde altså kjøpt dette kortet, men så kommet på den tanken at det kanskje ikke passet seg med bibelsitater til noen som giftet seg borgerlig. *ha ha* 0 Siter
Maggi Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 morsan skrev (På 29.4.2005 den 22.16): *he he* Det ble en del ferdigtrykte hilsninger i kortene som fulgte med gaver til bryllupet vårt, men denne tok kaka: Inni kortet var det noen "visdomsord" om kjærlighet. Husker ikke helt hva det sto, men det var i grunnen noe helt "ordinært" - noe som de fleste kan si "OK" til. Så oppdaget jeg at giverne hadde brukt korrekturlakk like under disse ordene. Jeg ble selvsagt nysgjerrig, og skrapte det bort med neglen. Og der sto bibelstedet som ordene var hentet fra. Guverne hadde altså kjøpt dette kortet, men så kommet på den tanken at det kanskje ikke passet seg med bibelsitater til noen som giftet seg borgerlig. *ha ha* *flirer* 0 Siter
fyrlykt Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 bebba skrev (På 29.4.2005 den 20.30): Skriv " .....og så får du se å oppføre deg ordentlig i fremtiden. Tjene mye, tenke på deg selv og utvikle det egoistiske, uoppdragne samfunnet videre":) Til min konfirmasjon fikk jeg en kort med påskriften: "Til lykke med dagen og resten av ditt liv...." 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 fyrlykt skrev (På 30.4.2005 den 8.32): Til min konfirmasjon fikk jeg en kort med påskriften: "Til lykke med dagen og resten av ditt liv...." Jeg skrev dette som en fleip. Jeg fikk vel også noe lignende du skriver til min konfirmasjon og det fikk mine barn også. 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 morsan skrev (På 29.4.2005 den 22.16): *he he* Det ble en del ferdigtrykte hilsninger i kortene som fulgte med gaver til bryllupet vårt, men denne tok kaka: Inni kortet var det noen "visdomsord" om kjærlighet. Husker ikke helt hva det sto, men det var i grunnen noe helt "ordinært" - noe som de fleste kan si "OK" til. Så oppdaget jeg at giverne hadde brukt korrekturlakk like under disse ordene. Jeg ble selvsagt nysgjerrig, og skrapte det bort med neglen. Og der sto bibelstedet som ordene var hentet fra. Guverne hadde altså kjøpt dette kortet, men så kommet på den tanken at det kanskje ikke passet seg med bibelsitater til noen som giftet seg borgerlig. *ha ha* Hehe! De klarte å gjöre kortet litt personlig da ihvertfall;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.