Gå til innhold

Hva skriver man i kortet til konfirmanten??


Gjest uru

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shave my poodle

Ja man skriver vel gratulerer med konfirmasjonsdagen og sånn. Så kan du jo skrive "med all lykke for fremtiden" el.l. i tilegg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mental1365380830

Ja man skriver vel gratulerer med konfirmasjonsdagen og sånn. Så kan du jo skrive "med all lykke for fremtiden" el.l. i tilegg?:)

Du kan da heller skrive akkurat det DU vil, og ikke tenke så mye på hva man "skal" skrive..

På nesten alle kortene vil det stå "til lykke med dagen og fremtiden." Mye kulere om ditt skiller seg litt ut!

Skriv noe personlig!

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv " .....og så får du se å oppføre deg ordentlig i fremtiden. Tjene mye, tenke på deg selv og utvikle det egoistiske, uoppdragne samfunnet videre":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da heller skrive akkurat det DU vil, og ikke tenke så mye på hva man "skal" skrive..

På nesten alle kortene vil det stå "til lykke med dagen og fremtiden." Mye kulere om ditt skiller seg litt ut!

Skriv noe personlig!

Lykke til :-)

Helt enig. Det skal være en personlign hilsen, ikke en frase. Dette er ikke noe du skal prestere.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shave my poodle

Helt enig. Det skal være en personlign hilsen, ikke en frase. Dette er ikke noe du skal prestere.

Mvh

Hm men kommer ikke det litt an på hvor godt en kjenner konfirmanten også? Til en person jeg ikke kjenner så godt liker jeg å väre mer nöytral..er sikkert veldig kjedelig jeg da..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm men kommer ikke det litt an på hvor godt en kjenner konfirmanten også? Til en person jeg ikke kjenner så godt liker jeg å väre mer nöytral..er sikkert veldig kjedelig jeg da..:)

Det kan jeg forstå. Det kan jo ikke være for personlig o kreativt dersom du ikke er altfor nær. Men er du mye eldre enn konformanten? Jevnaldrende? Hva er relasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg forstå. Det kan jo ikke være for personlig o kreativt dersom du ikke er altfor nær. Men er du mye eldre enn konformanten? Jevnaldrende? Hva er relasjonen?

Hva med:

Gratulerer med dagen!

Med de beste ønsker for dagen og fremtiden fra XXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shave my poodle

Det kan jeg forstå. Det kan jo ikke være for personlig o kreativt dersom du ikke er altfor nær. Men er du mye eldre enn konformanten? Jevnaldrende? Hva er relasjonen?

Jeg skal ikke i konfirmasjon på flere år, så noe kortskriving blir det ikke med det förste:)

Tenkte bare på trådstarteren jeg. Om man kjenner en person veldig godt så vet man jo som regel hva men vil skrive også:) Ergo spör man ikke om hjelp på DOL;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke i konfirmasjon på flere år, så noe kortskriving blir det ikke med det förste:)

Tenkte bare på trådstarteren jeg. Om man kjenner en person veldig godt så vet man jo som regel hva men vil skrive også:) Ergo spör man ikke om hjelp på DOL;)

*flirer*

Fikk ikke med meg at du ikke var trådstarter, jeg.

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men jeg synes heller ikke det er like lett å være personlig dersom det ikke er noen personlig relasjon mellom meg og den jeg gir gave til. Av og til er fraser greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shave my poodle

*flirer*

Fikk ikke med meg at du ikke var trådstarter, jeg.

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men jeg synes heller ikke det er like lett å være personlig dersom det ikke er noen personlig relasjon mellom meg og den jeg gir gave til. Av og til er fraser greie.

Hehe ja det var det jeg mente:) Jeg er forresten stor motstander av kort der frasene allerede er trykket inni kortet, ettersom de får meg til å virke enda kjedeligere med kun signaturen håndskrevet i kroken nederst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det var det jeg mente:) Jeg er forresten stor motstander av kort der frasene allerede er trykket inni kortet, ettersom de får meg til å virke enda kjedeligere med kun signaturen håndskrevet i kroken nederst;)

Så enig, så enig! Jeg kjøper _aldri_ sånne frasekort! Budskapet er kjøpt og betalt, liksom, ikke fra deg til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja det var det jeg mente:) Jeg er forresten stor motstander av kort der frasene allerede er trykket inni kortet, ettersom de får meg til å virke enda kjedeligere med kun signaturen håndskrevet i kroken nederst;)

*he he*

Det ble en del ferdigtrykte hilsninger i kortene som fulgte med gaver til bryllupet vårt, men denne tok kaka:

Inni kortet var det noen "visdomsord" om kjærlighet. Husker ikke helt hva det sto, men det var i grunnen noe helt "ordinært" - noe som de fleste kan si "OK" til.

Så oppdaget jeg at giverne hadde brukt korrekturlakk like under disse ordene. Jeg ble selvsagt nysgjerrig, og skrapte det bort med neglen.

Og der sto bibelstedet som ordene var hentet fra. Guverne hadde altså kjøpt dette kortet, men så kommet på den tanken at det kanskje ikke passet seg med bibelsitater til noen som giftet seg borgerlig.

*ha ha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he*

Det ble en del ferdigtrykte hilsninger i kortene som fulgte med gaver til bryllupet vårt, men denne tok kaka:

Inni kortet var det noen "visdomsord" om kjærlighet. Husker ikke helt hva det sto, men det var i grunnen noe helt "ordinært" - noe som de fleste kan si "OK" til.

Så oppdaget jeg at giverne hadde brukt korrekturlakk like under disse ordene. Jeg ble selvsagt nysgjerrig, og skrapte det bort med neglen.

Og der sto bibelstedet som ordene var hentet fra. Guverne hadde altså kjøpt dette kortet, men så kommet på den tanken at det kanskje ikke passet seg med bibelsitater til noen som giftet seg borgerlig.

*ha ha*

*flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv " .....og så får du se å oppføre deg ordentlig i fremtiden. Tjene mye, tenke på deg selv og utvikle det egoistiske, uoppdragne samfunnet videre":)

Til min konfirmasjon fikk jeg en kort med påskriften: "Til lykke med dagen og resten av ditt liv...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min konfirmasjon fikk jeg en kort med påskriften: "Til lykke med dagen og resten av ditt liv...."

Jeg skrev dette som en fleip.

Jeg fikk vel også noe lignende du skriver til min konfirmasjon og det fikk mine barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shave my poodle

*he he*

Det ble en del ferdigtrykte hilsninger i kortene som fulgte med gaver til bryllupet vårt, men denne tok kaka:

Inni kortet var det noen "visdomsord" om kjærlighet. Husker ikke helt hva det sto, men det var i grunnen noe helt "ordinært" - noe som de fleste kan si "OK" til.

Så oppdaget jeg at giverne hadde brukt korrekturlakk like under disse ordene. Jeg ble selvsagt nysgjerrig, og skrapte det bort med neglen.

Og der sto bibelstedet som ordene var hentet fra. Guverne hadde altså kjøpt dette kortet, men så kommet på den tanken at det kanskje ikke passet seg med bibelsitater til noen som giftet seg borgerlig.

*ha ha*

Hehe! De klarte å gjöre kortet litt personlig da ihvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...