Jeg er en annen Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg skal føre opp en pc, et kamera og en haug med bøker. Til sammen blir dette over 15000. Må jeg da skrive dette på post 6000? Det virket nemlig veldig komplisert, og jeg fatter ikke hvordan man kommer fram til avskrivningsbeløpet. Kan jeg løse dette ved å putte pc-en, som kostet under 15000, i post 6500, og så resten i post 6995? Ut fra en jeg snakket med forsto jeg at man kunne putte det meste i post 6995. (Dreier seg om inntekt som forfatter.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Burleføtter Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg tror du trenger mer hjelpnår du spør slik. PCen koster mindre enn 20.000 og skal utgiftsføres kto gr 6500 , ikke aktiveres. Bøkene skal også ugiftsføres kt gr 6995. Fører du ikke regnskap? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er en annen Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Jeg tror du trenger mer hjelpnår du spør slik. PCen koster mindre enn 20.000 og skal utgiftsføres kto gr 6500 , ikke aktiveres. Bøkene skal også ugiftsføres kt gr 6995. Fører du ikke regnskap? Ja, jeg fant ut av det. Jeg fører en oversikt over utgifter og inntekter. Jeg er ikke pliktig til å føre fullt regnskap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Burleføtter Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Ja, jeg fant ut av det. Jeg fører en oversikt over utgifter og inntekter. Jeg er ikke pliktig til å føre fullt regnskap. Det kan nok stemme. Men kjekt med et kurs i regnskap likevel. Aktivering og utgiftsføring er ganske essensielt. Ved aktivering må du fylle ut et skjema til, og det er heller ikke opp i dagen hvordan det gjøres :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Her skal man se på hver kvittering/faktura for seg. Dersom hvert beløp er under 15000 blir det ingen avskrivning, men du kan føre opp hele beløpet som kostnad. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.