Gå til innhold

Ville dere tydd til absolutt alle midler for å klare eksamen?

Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

Tenker på medisinstudentene i Ungarn som oppbevarer likdeler på hybelen sin for å lære anatomieksamen. En student derifra sa også at det var noe alle gjorde. Det var ikke mulig å klare eksamen uten å gjøre dette.

kanskje jeg skule kidnappe en ADHD unge og oppbevare den hjemme på hybelen min så jeg klarer eksamen i spesped bedre?

Eller jeg kunne kidnappe en foreleser og truenhan til å gi meg ekstraundervisning

Hvilke andre kreative metoder kan man bruke for å klare eksamen?

jeg er ironisk, hvis noen skulle misforstå meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg gikk sosionomstudiet så hadde jeg stadig noen gjeldsofre, narkomane og kvoteflyktninger i skapet..

Hva gjør man ikke for å bestå eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg som går førskolelærer har selvfølglig fult av barn hjemme. Ikke mine egne, men de som står i barnehagekø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jeg heller ville hatt noen døde deler i skapet enn en unge med ADHD. Litt roligere liksom.

Den saken med legestudentene virker som en typisk media-blåse-ut-av-proporsjoner-sak synes jeg.

Tviler på at alle studentene der oppbevarer likdeler på hybelen, hvorfor skulle de gjøre det hvis motivet var å stå på eksamen? Bedre arbeidsforhold på anatomisalen vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper jeg heller ville hatt noen døde deler i skapet enn en unge med ADHD. Litt roligere liksom.

Den saken med legestudentene virker som en typisk media-blåse-ut-av-proporsjoner-sak synes jeg.

Tviler på at alle studentene der oppbevarer likdeler på hybelen, hvorfor skulle de gjøre det hvis motivet var å stå på eksamen? Bedre arbeidsforhold på anatomisalen vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kjenner en av disse studentene, og han forteller at det media sier om at "alle gjør dette" er en gedigen overdrivelse. Tror det er en "alle" i samme gate som "Men ALLE de andre får lov å være lenger ute!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Men hvordan skal en klare eksamen når en er nede for telling av et eller annet virus, samtidig som at kroppen min har fått sjokk av migreneforebyggende medisin og blodtrykket sank til 90 over 60 og, gav kroppen min fullstendig sjokk og det ikke vil stige igjen selv om jeg trapper ned for livet?

Det lurer jeg på, og er ganske lei meg. Jeg har kjempet slik for å komme ut i yrkesrettet attføring etter så mange år hjemme, og så er det alltid noe som butter i mot. Nå mister jeg i hvertfall tre av de viktige siste ukene før eksamen, og frykter en sommerferie med masse lesing. Hvis ikke jeg får om ADHD da. At ting kommer ubeleilig er livet mitt i et nøtteskall.

Hilsen syk,trett,dehydrert og med pustebesvær på grunn av noe annet enn angst til en forandring. Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jeg har hittil ikke betalt skolen for å bestå en eksamen, har ingen planer om å gjøre det heller, og kan heller ikke se for meg at likdeler vil bli særlig aktuelt å oppbevare hjemme (men det er jo dem som gjør det)

Så svaret må nok bli nei :)

Stryker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Men hvordan skal en klare eksamen når en er nede for telling av et eller annet virus, samtidig som at kroppen min har fått sjokk av migreneforebyggende medisin og blodtrykket sank til 90 over 60 og, gav kroppen min fullstendig sjokk og det ikke vil stige igjen selv om jeg trapper ned for livet?

Det lurer jeg på, og er ganske lei meg. Jeg har kjempet slik for å komme ut i yrkesrettet attføring etter så mange år hjemme, og så er det alltid noe som butter i mot. Nå mister jeg i hvertfall tre av de viktige siste ukene før eksamen, og frykter en sommerferie med masse lesing. Hvis ikke jeg får om ADHD da. At ting kommer ubeleilig er livet mitt i et nøtteskall.

Hilsen syk,trett,dehydrert og med pustebesvær på grunn av noe annet enn angst til en forandring. Bugge.

har fått et skikkelig virus jeg også. har feber, vondt i halsen og øret+ urinveisinfeksjon. og vi arbeider for harde livet med å skrive rapporten som vi skal ha godkjent fra praksisstedet.

livet er herlig altså o;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

har ikke fått lest denne ADHD boka som du nevnte pga mangel på tid, men jeg lurte på om du kunne anbefale noen bøker som handler om oppgaveskriving? Er avhengig av å skrive en bra oppgave for å komme videre dit jeg vil i studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bugge -jenta

har ikke fått lest denne ADHD boka som du nevnte pga mangel på tid, men jeg lurte på om du kunne anbefale noen bøker som handler om oppgaveskriving? Er avhengig av å skrive en bra oppgave for å komme videre dit jeg vil i studiet.

Egentlig har jeg ikke noen gode forslag til bøker om oppgaveskriving.

Den vi har brukt passet på en forsknings- og utviklingsoppgave, og var vel egentlig ikke helt i blinken for oss siden den var skrevet primært til en annen yrkesgruppe.

Jeg må bare si det; Jeg er ikke så glad i å skrive oppgaver. Liker å lese bøker, snakke, diskutere og bruke kunnskapen. Alt det formelle rundt en oppgave tar litt nuven av meg.

Synd å høre at det ikke stod bra til med deg heller.

Vh bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...