Gå til innhold

Går dette an da? Ang attføring/sykemeld.


Dory

Anbefalte innlegg

Min nye fastlege er usikker om jeg blir frisk nok til å studere i høst. Derfor ville hun gjerne avvente attføring. Men hun var helt enig at jeg skal søke attføring.

Men i og med hun var usikker om jeg skulle klare det nå,ville hun kanskje ikke friskmelde meg i August. fordi jeg måtte jo friskmeldes før attføring.

Jeg vil nødigst vente ett helt år igjen før jeg kan begynne på skole. Mener min ocd blir værre når jeg er bare hjemme og tenker og grubler.

Legen mente jeg kunne bare begynne selv på skolen, og så skulle hun søke attføring senere i høst/vinter. Går det an da? Å starte på skole mens jeg er sykemeldt!

Skal jeg da legge ut skolepenger og skolebøker osv? Får jeg igjen disse?

Legen mente altså at jeg skulle gå på skole, for å sehvordan dette gikk. Gikk det bra, skulle de slke attføring. Gikk det ikke bra, skulle jeg være sykemeldtlengre...

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NyttLiv

Jeg ville tatt en tur til aetat/trygdeetaten eller hvem det nå er som ordner med slikt nå (de skal jo slås sammen uansett, men...) og høre. Jeg vet du kan gå på sole mens du er sykemeldt, men hvorvidt de da mener at du kan få resten av skolen som attføring etterpå eller om de da bare komer med salven: "Nå er du jo frisk, så da kan du jo bare fortsette og trenger ikke noe attføring. Og dessuten har du jo begynt" vet jeg ikke. Og det skader jo ikke å ha dem inne i bildet fra første stund. En del sånne saksbehandlere liker slett ikke at du har begynt og tatt valg uten dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...