Gå til innhold

Forstå sangtekster

Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Jeg har merket at jeg suger når det kommer til å forstå sangtekster (lyrikk generelt). Dette gjelder også billedkunst, på dette området er jeg helt borte.

Betyr det at jeg er dum da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se, lyrikk + billedkunst versus resten av alle emner som eksisterer i universet.

Nei, ser ut som det er en del annet du kan drive med.

At du ikke er stødig på billedkunst betyr ikke at du må være dum, samtidig utelukker det det heller ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Skal vi se, lyrikk + billedkunst versus resten av alle emner som eksisterer i universet.

Nei, ser ut som det er en del annet du kan drive med.

At du ikke er stødig på billedkunst betyr ikke at du må være dum, samtidig utelukker det det heller ikke:-)

Hvilke andre ting er det som tyder på at jeg er dum da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre ting er det som tyder på at jeg er dum da?

Kan du løse diff-likninger av første og andre grad? Kan du lage en analyse og kalkulere mulige prognoser for sannsynlige hendelsesforløp ut fra normal, uniformt- og eksponentialfordelte stokastiske variabler med variable verdier? Kan du redegjøre for Newtons andre lov, og sette dette i sammenheng med Schrøder-likningen? Forstår du det kvantemekaniske prinsippet bak kvante-maskiner? Forstår du objektorientert programmering, med arv og polymorfi? Kan du definere hva som kom først av hanen og omeletten, og redegjøre for den bakenforliggende positivistiske vitenskapen, og knytte dette til empiriske tolkninger?

Hvis ikke, er du selfølgelig pr.def. dum.

Eller du kan ta SDDs råd og gå ut og ta deg noen øl, og slutte å grave deg ned i selvdestrktive og selvmedlidenhets-dyrkende tankemønstre :-)

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

Kan du løse diff-likninger av første og andre grad? Kan du lage en analyse og kalkulere mulige prognoser for sannsynlige hendelsesforløp ut fra normal, uniformt- og eksponentialfordelte stokastiske variabler med variable verdier? Kan du redegjøre for Newtons andre lov, og sette dette i sammenheng med Schrøder-likningen? Forstår du det kvantemekaniske prinsippet bak kvante-maskiner? Forstår du objektorientert programmering, med arv og polymorfi? Kan du definere hva som kom først av hanen og omeletten, og redegjøre for den bakenforliggende positivistiske vitenskapen, og knytte dette til empiriske tolkninger?

Hvis ikke, er du selfølgelig pr.def. dum.

Eller du kan ta SDDs råd og gå ut og ta deg noen øl, og slutte å grave deg ned i selvdestrktive og selvmedlidenhets-dyrkende tankemønstre :-)

"................................"

Jeg kan ikke alt det du beskriver der, men det er vel heller ikke å forvente av en som ikke har satt seg inn i det.

Jeg kan en del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forstå kunst handler ikke nødvendigvis om å lese av bildet hvilke tanker som ligger bak. Kunst handler like mye om å la bildet gi _deg_ en opplevelse, når du ser det. Gir bildet deg en god stemning, eller blir du trist av å se på det? Hva føler du, og hva ser du i bildet. Folk ser ofte forskjellige ting i samme bilde, og det er ikke noe galt i det.

Å forstå kunst, slik du snakker om handler vel så mye om kunnskaper. Dersom du er ute etter å finne ut hva kunstneren har ment, må du sette deg inn i teorien, farge form, virkemidler osv..

Får kunsten deg til å tenke er du ikke dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...