Gå til innhold

sammenheng mellom kjønsvorter og HIV?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en fortvilet jente på 26 år. For to mnd. siden oppdaget jeg kjønnsvorter på kjønnsleppene, siden har jeg lest flere legebøker at det lønner seg å bli testet for HIV i denne sammenheng. Hvorfor? er det en sammenheng mellom disse to sykdommene?

Jeg har hatt samme kjæreste i ett år og jeg pådro meg vortesmitten før jeg traff ham, vortene oppdaget vi etter vi hadde vært sammen i 9 mnd. Hva er sannsynligheten fo at han er smittet og får vorter på penis?

Hvordan er det med samleie uten kondom mellom meg og min partner nå, da jeg har synlige vorter og det er ingen symptomer på ham?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18293-sammenheng-mellom-kj%C3%B8nsvorter-og-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære alfa.

Det er ingen sammenheng med HIV og Kjønnsvorter.Rutinemessig tar vi prøver med tanke på alle seksuelt overførbare sykdommer hvis det er indikasjon for det.Det er vanskelig for meg å si om kjæresten din er blitt smittet el.ikke.Hvis dere har hatt samleie uten kondom nå i 9 mnd.er det en sannsynlighet for det.Han behøver imidlertid ikke å få utbrudd.Som kjent smitter vortene under utbrudd.I og med at vi ikke vet om han er blitt smittet,synes jeg dere bør bruke kondom når du har utbrudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...