Gå til innhold

Kan forumet "bokstavbarn" endres til "bokstavfolk"?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

Grunnen til at jeg synes det hadde vært ønskelig med en endring er at det også er mange voksne som har bokstavdiagnoser, og mange blir først diagnostisert som voksne med ADHD, tourette etc. Dessuten er det interessant å vite mer om voksnes erfaringer med å leve med disse diagnosene.

Det hadde vært fint om det hadde stått "bokstavfolk" så folk i alle aldre kunne være aktive der.

hva synes dere andre?

Fortsetter under...

bugge -jenta

Ville da foretrekke "Bokstav diagnoser" i stedet.

Ja, det synes jeg er et godt forslag. Både foreldre, naboer, lærere og andre kan ha stor nytte av dette gode forumet, og det høres litt mer tilgjengelig ut da.

Dessuten er arveligheten stor når det gjelder en del av disse tilstandene, og mange voksne trenger råd.

Må innrømme at jeg aldri helt har likt "bokstavbarn", da jeg får assosiasjoner til ADHDbarn, Tourette syndrombarn osv, istedenfor et barn med tourette syndrom. Dette har jo diagnosemanualene også lagt vekt på.

bugge

Gjest Timari

Ja, det synes jeg er et godt forslag. Både foreldre, naboer, lærere og andre kan ha stor nytte av dette gode forumet, og det høres litt mer tilgjengelig ut da.

Dessuten er arveligheten stor når det gjelder en del av disse tilstandene, og mange voksne trenger råd.

Må innrømme at jeg aldri helt har likt "bokstavbarn", da jeg får assosiasjoner til ADHDbarn, Tourette syndrombarn osv, istedenfor et barn med tourette syndrom. Dette har jo diagnosemanualene også lagt vekt på.

bugge

ja jeg er egentlig enig i tankegangen. vi sier jo mennesker med utviklingshemning ikke utviklingshemmede mennesker. Hvis et forum hadde hett psykisk utviklingshemmede så hadde det nok fått pepper. Samme hvis forum for psykiatri hadde hett sinnslidende:)

"bokstavbarn" synes jeg er litt bedre, enn feks ADHD-barn,(tourette-barn etc) selv om det ikke er helt politisk korrekt det heller.

Kanskje det hadde vært bedre om forumet het nevrologi?

Annonse

ja jeg er egentlig enig i tankegangen. vi sier jo mennesker med utviklingshemning ikke utviklingshemmede mennesker. Hvis et forum hadde hett psykisk utviklingshemmede så hadde det nok fått pepper. Samme hvis forum for psykiatri hadde hett sinnslidende:)

"bokstavbarn" synes jeg er litt bedre, enn feks ADHD-barn,(tourette-barn etc) selv om det ikke er helt politisk korrekt det heller.

Kanskje det hadde vært bedre om forumet het nevrologi?

Det er vel mye mer enn bokstavdiagnoser som omhandles av nevrologi???

ja det er det, men det var en tanke som slo meg, at kanskje det hadde vært mer dekkende for å få med alle aspekter ved diagnosene

Jeg tror nok betegnelsen nevrologi lett kan få motsatt effekt av hva du ønsker, at færre vil føle at dette er spesielt for dem, og at andre brukergrupper som har nevrologiske tilstander (fysiske funksjonshemninger etc.) også vil bruke forumet. Og da mister man vel fellesskapet rundt de problemstillingene som nå hører inn under bokstavforumet.

Gjest Timari

Jeg tror nok betegnelsen nevrologi lett kan få motsatt effekt av hva du ønsker, at færre vil føle at dette er spesielt for dem, og at andre brukergrupper som har nevrologiske tilstander (fysiske funksjonshemninger etc.) også vil bruke forumet. Og da mister man vel fellesskapet rundt de problemstillingene som nå hører inn under bokstavforumet.

jo når jeg tenker meg om så er jeg enig i det. det er jo et forum for barnemedisin også

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...