Gå til innhold

Lysrør hvor?

Gjest den ekte noor

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor

Hvor kjøpe 90 cm lange lysrør i Tr.heim sentrum? De hadde bare 45cm på Boinnpris... Det er jo helt mørkt her nå:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest M.Angelica

Hadde problemer med å finne så lange lysrør vi å.

Men fant til slutt på Clas Ohlson.(Det var ikke i tr.heim, men regner med de har på CO der å) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

En elektriske-sjappe har det nok.

Rimimannen sendte meg ned på expert. Og der ble jeg lurt på noen hvite dingser jeg skulle skifte samtidig med lysrøret, men jeg finner ingen sånne hvite ting der det gamle lysrøret stod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimimannen sendte meg ned på expert. Og der ble jeg lurt på noen hvite dingser jeg skulle skifte samtidig med lysrøret, men jeg finner ingen sånne hvite ting der det gamle lysrøret stod...

Det er tennerne, som lager gnist og antenner gassen inne i lysstoffrøret. Det er som regel røret som går, og ikke tennerne, men å ha et par ekstra tennere er lurt. De sitter et eller annet sted på armaturet, hvor er forskjellig fra armatur til armatur.

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

Det er tennerne, som lager gnist og antenner gassen inne i lysstoffrøret. Det er som regel røret som går, og ikke tennerne, men å ha et par ekstra tennere er lurt. De sitter et eller annet sted på armaturet, hvor er forskjellig fra armatur til armatur.

"......................................"

Kan den sitte inni der hvor lysbryteren og stikk kontakten er?

(trur jaggu jeg venter til sambo kommer heim)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan den sitte inni der hvor lysbryteren og stikk kontakten er?

(trur jaggu jeg venter til sambo kommer heim)

Den skal være mulig å komme til uten å skru fra hvernandre armaturen helt, men det varierer sikkert.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

Den skal være mulig å komme til uten å skru fra hvernandre armaturen helt, men det varierer sikkert.

"...................................."

Hvis jeg blir borte et par dager er det da fordi jeg har grillet meg selv:) Ser ut som om jeg må skru opp ja:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de er der. På sidene av lysrøret. De kalles tennere og de må også byttes når røret byttes ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

Joda, de er der. På sidene av lysrøret. De kalles tennere og de må også byttes når røret byttes ja.

I hver ende liksom? For der er det ingenting. Men inn i den tingen som lysbryterne etc er på så er det en liten rund ting som er litt interessant, men som jeg ikke får ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hver ende liksom? For der er det ingenting. Men inn i den tingen som lysbryterne etc er på så er det en liten rund ting som er litt interessant, men som jeg ikke får ut...

Nei - inni armaturen et sted ja, ikke i bryteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

Nei - inni armaturen et sted ja, ikke i bryteren!

Nå har jeg og sambo lett, og vi fant ingenting, men vi stappa inn lysrøret og kan lage mat nå iallefall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...