Gå til innhold

Når kan jeg begynne å trene mage etter å ha fjernet galleblæren?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk fjernet galleblæren (kikkehull) 28.04. Jeg har begynt med Bailine behandling (trening av musklene med elektroder) og lurer på når jeg kan gjenoppta det? Den første kirurgen jeg spurte på sykehuset sa ca 1 uke, den neste svarte ca 6 uker!! Ha sa at sårene var ikke grodd skikkelig før om 6 uker og at det kunne oppstå brokk ved hard trening av magen. Jeg ble jo dønn-usikker og vet ikke om jeg tør å fortsette behandlingen nå. Kan du gi meg et sikrere svar?Hilsen Heidi.

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Trening som medfører spenning av magemusklene bør man generelt vente med i 6 uker, men da snakker man om en vanlig operasjon. Ved en skopi-operasjon som du har vært gjennom, er muskelfibrene knapt skadet. Dersom du venter 3 uker skulle du være trygg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...