Gå til innhold

NHD:er det normalt å ha slike egoistiske tanker som jeg har?


Gjest Anne fra Bergen

Anbefalte innlegg

Gjest Anne fra Bergen

Hei NHD

av og til får jeg tanker som jeg virkelig skammer meg over. Jeg tenker at hvis jeg feks døde eller tok selvmord så ville alle forstått at jeg virkelig hadde problemer.Kanskje hadde psykiatrien også fått seg en smekk pga dårlig oppfølging. Har også tanker om å kutte meg opp så jeg havnet på legevakten og folk ville forstått at jeg virkelig hadde det vondt, selv om man ikke ser det på meg.

Men dette er mine tanker. Jeg har en indre stemme som forteller meg at dette ikke er veien å gå. At det finnes andre måter å få oppmerksomhet på enn å gjøre dette. jeg har aldri gjort noe av det jeg tenker, men jeg liker ofte å tenke tanken på dette.

Er det normalt å ha slike tanker selv om jeg ikke gjør noe med dem i praksis?

Kan mine tanker i seg selv være grunnlaget for en diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dog1365380703

Slike tanker er veldig vanlige når man sliter, de er ikke egoistiske.

Absolutt ikke egoistisk!

Valgte i fortvilelse "den eneste utvei" en gang selv. Ikke fordi jeg ville men fordi hjelpeapperatet totalt dreit i meg etter at jeg gjentatte ganger purret og de lovte. Det at de lovte var bare drittprat fra deres side.

Under normale omstendigheter kunne jeg saksøkt dem nord og ned, men som vi så nok et eksempel på i nyhetene i går er Norge bare for de rike.

For de har mulighet (penger) til å slå neven i bordet og de blir som regel tatt på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det er helt normalt. Faktisk tror jeg at det er svært hyppig.

Det er derimot sjelden at noen forteller så ærlig om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne fra Bergen

Ja, det er helt normalt. Faktisk tror jeg at det er svært hyppig.

Det er derimot sjelden at noen forteller så ærlig om det.

Tusen takk for svaret. Da er jeg kanskje ikke så gal som jeg innbiller meg at jeg er? jeg er bare veldig ærlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt. Faktisk tror jeg at det er svært hyppig.

Det er derimot sjelden at noen forteller så ærlig om det.

Tror det er ganske vanlig. Men vil du ikke si at det er et problem for psykiatrien at pasientene føler seg presset til så dramatiske ting for å bli "sett"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå blir jeg provosert!

siden jeg selv sitter her og ser ut som en slakta okse og har sju sting i armen etter et faktisk legevaktbesøk.

jeg vil bare si at du er et vanlig menneske med vanlige tanker som alle har innimellom.

hilsen diagnostisert `alvorlig depressiv lidelse`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elinamaria

Jeg var på legevakta og sydde armen min for ca et år siden. Og jeg er ikke egoistisk! Jeg var provosert, rasende og slet med stadige depresjoner.

Men nei, jeg tenker aldri på å ta livet av meg for å straffe andre, så de ser hvor vondt jeg hadde det.

Men tror det er vanlig ja, blandt mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Ja, det er helt normalt. Faktisk tror jeg at det er svært hyppig.

Det er derimot sjelden at noen forteller så ærlig om det.

Er det grunnlag for diagnose da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen "en annen"

Er det grunnlag for diagnose da?

Hvorfor bruker du samme nick som meg (jeg har et innlegg lengre ned i denne tråden)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ufrivillig hermegås

Hvorfor bruker du samme nick som meg (jeg har et innlegg lengre ned i denne tråden)?

Beklager! SÅ ikke at at det nicket var brukt. Det var den første signaturen som fallt meg inn. Jeg trur du kan reservere nicket hvis du vil, så slipper du at andre bruker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...