Gå til innhold

Hvor lenge er det bjørkepollen i lufta?

hare1365380455

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*snufs* Håper ihvertfall det verste snart er over!

På tross av en sånn allergisprøyte har jeg masse plager for tiden, snufser og hoster som bare pokker.

Kjøpte en ekstra nesespray idag som skulle være ekstra bra, den gjorde ihvertfall at jeg ikke er så tett og rennende i nesa hele tiden lenger. *lettet*

Håper virkelig det verste snart er over...men det pleier å vare noen uker, tror jeg. Eller det bare virker sånn fordi det er ille når det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tross av en sånn allergisprøyte har jeg masse plager for tiden, snufser og hoster som bare pokker.

Kjøpte en ekstra nesespray idag som skulle være ekstra bra, den gjorde ihvertfall at jeg ikke er så tett og rennende i nesa hele tiden lenger. *lettet*

Håper virkelig det verste snart er over...men det pleier å vare noen uker, tror jeg. Eller det bare virker sånn fordi det er ille når det står på.

Jeg har også blitt allergisk, tror jeg. Kan nyse 20 ganger på rad, det klør i halsen og jeg våkner opp og er tett i nesa og i hodet. Søren også, jeg som trodde jeg hadde berget. Surt å være 26 år og bli allergisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt allergisk, tror jeg. Kan nyse 20 ganger på rad, det klør i halsen og jeg våkner opp og er tett i nesa og i hodet. Søren også, jeg som trodde jeg hadde berget. Surt å være 26 år og bli allergisk. :)

Jeg fikk det som voksen, jeg også. Det bare ballet på seg, først bjørk, så gress og tilslutt burot, or og hassel også. *sukk*

Anbefaler den nesesprayen ihvertfall, den heter Azalvin eller noe nokså likt, tror jeg. Kostet skjorta, men hjelper kjempebra.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jeg har ikke fått sprøyte... Sist vår kjøpte jeg en spesiell nesespray, men den virket ikke! (Og den var dyr!) Men nå klør øynene som bare det, og noen morgener er jeg skikkelig hoven og gul. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det som voksen, jeg også. Det bare ballet på seg, først bjørk, så gress og tilslutt burot, or og hassel også. *sukk*

Anbefaler den nesesprayen ihvertfall, den heter Azalvin eller noe nokså likt, tror jeg. Kostet skjorta, men hjelper kjempebra.

Ja, nå sitter jeg her og klør i øynene også. Tok en zyrtec tidligere i dag, den hjalp litt. Går det an å få den azelvin-sprayen på (blå) resept, tro? Jeg regner med jeg kommer til å bestille meg en legetime over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hare1365380455

Da tåler ikke du heller f.eks. pærer, epler, plommer, kiwi, moreller osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Ja, nå sitter jeg her og klør i øynene også. Tok en zyrtec tidligere i dag, den hjalp litt. Går det an å få den azelvin-sprayen på (blå) resept, tro? Jeg regner med jeg kommer til å bestille meg en legetime over helga.

Forferdelig når man har "sand" på øynene, og det klør og klør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om den er på blå resept, men jeg går ut fra det i og med at det er en allergimedisin.?

Du får høre med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler ikke epler, paranøtter og heller ikke alltid rå gulrøtter.

Hvis jeg spiser epler, blir tannkjøttet helt stramt og trekker seg på en måte tilbake. Halsen kribler og klør osv...

En kveld spiste jeg yoghurtnøtter. Deriblant var det en paranøtt...herregud som jeg reagerte! Det klødde og sved i halsen og utover mot ørene på en måte, og jeg følte meg helt rar. Tok en zyrtec, og etter en stund ble det bedre. Men det var ekkelt, for jeg husker jeg ble fortalt at jeg ble helt borte en gang som liten (3-4 år) da jeg fikk litt støv av en paranøtt på meg.

Da hadde jeg blitt rar i øynene, kunne ikke se eller kjenne igjen noen av de rundt meg, og snakket om bamser som danset. Ble helt borte på en måte.

Så nå holder jeg meg langt unna paranøtter, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om den er på blå resept, men jeg går ut fra det i og med at det er en allergimedisin.?

Du får høre med legen.

Jepp. Dette er kjipt iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått sprøyte... Sist vår kjøpte jeg en spesiell nesespray, men den virket ikke! (Og den var dyr!) Men nå klør øynene som bare det, og noen morgener er jeg skikkelig hoven og gul. Hjelp!

Om du går til lege og får resept på allergimedisiner, så får du som oftest på blå resept, og dermed mye billigere medisiner enn om du kjøper de reseptfritt over disk. I alle fall om du har pollenallergi som varer over litt tid. Sjøl har jeg fra or/hassel og til og med gress, så jeg får i alle fall blå-resept. Ca 1/5 av prisen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du går til lege og får resept på allergimedisiner, så får du som oftest på blå resept, og dermed mye billigere medisiner enn om du kjøper de reseptfritt over disk. I alle fall om du har pollenallergi som varer over litt tid. Sjøl har jeg fra or/hassel og til og med gress, så jeg får i alle fall blå-resept. Ca 1/5 av prisen... :-)

Hvordan finner man ut hva man er allergisk mot da?

Jeg regner med det er bjørkepollen, er vel ikke så mye annet som har begynt å spre pollen ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også noen-og-tjue når jeg fikk pollenallergi... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner man ut hva man er allergisk mot da?

Jeg regner med det er bjørkepollen, er vel ikke så mye annet som har begynt å spre pollen ennå?

Jeg har prøvd å teste meg hos lege, men der gjorde det faktisk ikke utslag, på verken bjørkepollen eller noen annen pollen, ei heller for katt. Uansett hva slike tester viser, så reagerer jeg på pollen fra or/hassel-sesongen (de første pollenvarslene) via bjørk og til gress, noen ganger også burot. Og jeg reagerer på katt. Så jeg tar allergi-medisiner og har god hjelp av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Tåler ikke epler, paranøtter og heller ikke alltid rå gulrøtter.

Hvis jeg spiser epler, blir tannkjøttet helt stramt og trekker seg på en måte tilbake. Halsen kribler og klør osv...

En kveld spiste jeg yoghurtnøtter. Deriblant var det en paranøtt...herregud som jeg reagerte! Det klødde og sved i halsen og utover mot ørene på en måte, og jeg følte meg helt rar. Tok en zyrtec, og etter en stund ble det bedre. Men det var ekkelt, for jeg husker jeg ble fortalt at jeg ble helt borte en gang som liten (3-4 år) da jeg fikk litt støv av en paranøtt på meg.

Da hadde jeg blitt rar i øynene, kunne ikke se eller kjenne igjen noen av de rundt meg, og snakket om bamser som danset. Ble helt borte på en måte.

Så nå holder jeg meg langt unna paranøtter, hehe.

Jeg tåler peanøtter, men ikke hasselnøtter! Så en gang jeg spiste kornblanding fikk jeg allergisjokk og kastet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jeg har resept på dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler peanøtter, men ikke hasselnøtter! Så en gang jeg spiste kornblanding fikk jeg allergisjokk og kastet opp.

Peanøtter tåler jeg også. Paranøtter er det jeg ikke tåler.

Hasselnøtter kan også være tricky. Mannen her tåler verken epler eller hasselnøtter, blir skikkelig ille i halsen dersom han spiser noe med hasselnøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Peanøtter tåler jeg også. Paranøtter er det jeg ikke tåler.

Hasselnøtter kan også være tricky. Mannen her tåler verken epler eller hasselnøtter, blir skikkelig ille i halsen dersom han spiser noe med hasselnøtter.

Jeg skulle ønske jeg tålte kiwi, plommer osv. Det er jo så godt! Men det er ikke godt å klø i halsen og øregangene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...