Gjest Timari Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 hei jeg bare lurte på om du hadde noen erfaringer rundt L97 og læreplanen for døve. vet at du underviser i tegnspråk men vet ikke om det bare var for voksne. Jeg er nok ikke helt oppdatert på ting her, blant annet lurer jeg på om det er slik at Skådalen skole er helt lagt ned? Er vetland eneste døveskole i Oslo? og er elevene fulltidselever der?. Kan sikkert finne informasjon et annet sted også men er jo litt artig å få svar fra noen som kjenner systemet innenfra da? skriver for harde livet på bacheloroppgaven min skjønner du.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183008-togli/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei Timari:-) Sorry sent svar...Sjelden jeg titter på meldinger... Jeg er utdannet allmennlærer og underviser også døve barn i grunnskolen. Før L97 kom, underviste jeg på Skådalen. Vi hadde tegnspråk som fag i skolen da også, men hadde på en måte ikke noe særlig å forholde oss til. Vi la opp timene slik vi følte det passet. Når L97 kom ble ting straks klarere! Det fine var at døve elever nå hadde krav på en eksamensform som passet dem, dvs eksamen i tegnspråk som førstespråk, norsk for døve og engelsk for døve. Skådalen har fortsatt funksjon som kompetansesenter (og døveskole). Skolen er primært for elever utenfor Oslos grenser (internat for de som bor lengst unna). Vetland er fulltidsskole og en "tvillingskole", dvs at de deler skolebygning med en "hørende" skole. Vetland er primært for de døve/hh elevene som bor i Oslo. På sikt ser det ut som de døve elevene på Skådalen blir overført til Vetland. De som må bo på internat, overføres til Nedre Gausen i Holmestrand. Det har skjedd endel nytt rundt disse skolene, så jeg kan ikke garantere at jeg er helt oppdatert! Lykke til med bacheloroppgaven da :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183008-togli/#findComment-1250814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.