Gå til innhold

Har du gjort de rette tingene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du spist på Bagatelle? Nei, men jeg har spist på andre gode restauranter.

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet? Ja, det har jeg faktisk, selv om det ikke har vært noe "must" for meg.

Vært i Roma? Nei, men det hadde vært morsomt, selv om det er andre steder som egentlig står foran Roma på listen.

Sett Mona Lisa? Nei, og etter å ha hørt min venninne referere er Mona Lisa i alle fall ikke på lista mi! :o)

Hatt stort, romantisk bryllup? Har vært gift en gang og det holder. Men etter sigende er jeg ikke særlig romantisk av meg, noe som nok kommer frem i hele dette svaret ser jeg. :o)

Sett pyramidene i Egypt og gått på den kinesiske mur? Det hadde vært gøy! Hadde det ikke vært for at det nok er tusenvis av andre turister der samtidig.

Kjørt limousine og drukket gul enke, osv...

Er det en såkalt "riktig" ting å gjøre? Jeg har selv kusket et fjordhest-tospann, det er mye artigere! :o)

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Osiris

2

• Kvinna

2

• Åsemor

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du spist på Bagatelle? Ja

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet? Ja

Vært i Roma? Nei

Sett Mona Lisa? Ja

Hatt stort, romantisk bryllup? Nesten. Vi hadde mellomstort, romantisk bryllup.

Sett pyramidene i Egypt? Nei

Gått på den kinesiske mur? Nei

Kjørt limousine? Nei

Drukket gul enke? Ja

Jeg har ikke noe behov for å kjøre limousine, men Roma og pyramidene i Egypt skal jeg ha med meg. Har heller ikke lyst til å gå på den kinesiske mur når jeg tenker meg om.

Skrevet

Har ikke gjort noe av disse tingene du nevner. Hadde et middels stort bryllup foe noen år siden, men det eneste jeg husker er stresset...

Skrevet

Har du spist på Bagatelle? Nei, det tror jeg ikke.

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet? Jo, på en klassetur sikkert...

Vært i Roma? Ja.

Sett Mona Lisa? Ja.

Hatt stort, romantisk bryllup? Nei, heldigvis ikke (ikke stort, og ikke romantisk slik de fleste mener med romantisk - hvit kjole og alt tilhørende dill...)

Sett pyramidene i Egypt og gått på den kinesiske mur? Nei og nei.

Kjørt limousine og drukket gul enke? Nei.

Men jeg har gjort mye annet som jeg anser som viktig å ha gjort...

F.eks. fått to deilige barn, klappet min solvarme, vakre katt en vårmorgen, kjørt go-cart (sinnsykt gøy), feriert i Hellas... osv.

laguna1365380434
Skrevet

Niks..! kjørt limo, thats it..;)

Ligger tynt an på den listen der gitt. Men jeg har gjort mye annet kjekt da..

Setter absolutt pris på livets goder inkludert god mat og god kunst..

Jeg synes også listen din ikke bare regner opp det beste en kan gjøre, men også det RIKESTE en kan gjøre..

I den forbindelse kan jeg nevne at limo turen min innvolverte sniffing av rådyr cola, med 100 dollar seddel, fra noens rumpe..Bare så det er sagt! Det er det mest trashy jeg noen gang har gjort!;)

Og jepp..Jeg synes det er trashy og nyrikt å lage lister over alle de rike tingene man har gjort..(og å ha overdådige brylluper..særlig om det innvolverer karjol og/eller ponyridning og bunader og bonderomantikk på par som aldri har vært utenfor Oslo..DET er trashy det!..);)

Skrevet

Nei, jeg har aldri gjort noen ting rett.

Likevel har jeg det kjempebra!!!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nei heldigvis ikke..

Det eneste jeg kan tenke meg er bryllup, men det blir ikke med det første.

Skrevet

Har du spist på Bagatelle? Nei

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet? Ja

Vært i Roma? Ja

Sett Mona Lisa? Ja

Hatt stort, romantisk bryllup? Et lite, romantisk bryllup

Sett pyramidene i Egypt og gått på den kinesiske mur? Nei

Kjørt limousine og drukket gul enke? Ja.

Gjest angelica bom
Skrevet

Det der er ikke de rette tinga for meg da!

Det jeg har gjort som jeg er fornøyd med er at vi har hatt med ungene på mange turer da de var små. Til sjøs, turer med andre familier i strandkanten og i skogen. De vanlige turene til Legoland og Liseberg o.l. Samt litt lengre ferieturer i Norge og utlandet. Hytteturer med hver sin kamerat som gjest. Og alle familieselskapene, bursdagsfeiringene deres med alle de ville be, turene med sportsforeningene mm mm. Det her hørtes voldsomt flott ut, og det er jeg glad for, for det gjør at en kan glemme alt det en ikke har vært så stolt av i oppdragelsen. Eller iallefall skyve det tilside.

Jeg er også fornøyd med å ha gjort en ok karriere. Å få et koselig hjem. Ikke et flott hjem, men et barne- og dyrevennlig hjem.

Jeg er fornøyd med å ha klart å holde på mange av mine venner og attpåtil skaffe meg mange nye, som tydelig setter pris på meg.

Jeg har vært snill mot mine foreldre og resten av min familie, selv om ikke alle disse har behandlet meg like pent.

Slike ting er de rette ting for meg!

Gjest angelica bom
Skrevet

Kom til å tenke på noe vedr det der Bagatelle-greiene. Jeg har spist på mange andre fine restauranter. Det meste har jobben betalt, men også i pravat regi har jeg 'spist dyrt'.

Men det måltiden jeg husker best, som jeg alrdi glemmer, er på en liten fattigslig går i bygdenorge. Vi hadde kjørt hele dagen for å hente noen saker der. Kom inn på et bondekjøkken og fikk servert nykokt kaffe fra en kaffelars som ble satt på bordet, sammen med ei fjøl med nybakt, duftende brød, en diger, skakkskjært gulost og en putt smør. Skjær det du vil og forsyn deg sjøl. Aldri har noe smakt så godt! Og aldri har jeg kost meg så under et måltid.

Skrevet

Men folk har vel forskjellig syn på hva som er de rette tingene?

Jeg har ikke gjort de rette etter din liste, men har gjort andre ting som er rette for meg.

Og har ting jeg har lyst og skal gjøre i løpet av livet.

Det syns jeg var et veldig bra svar, Shira12.

Jeg skriver under her jeg, bare. For sånn tenker jeg også. :)

Skrevet

Nope. Ingen av dem.

MEN jeg har dytta gubben uti sjøen med alle klærne på. Jeg har kjørt karusell med ungene til vi holdt på å spy. Vi har hatt masse crazy badeleker i sjøen på hytta og hatt konkurranse med hyttenaboene om hvem som kom seg først oppå. Vi har invitert naboer på grilling midt på vinteren.

M.a.o- skapt vår egen lykke og "må gjøre"-liste. Å se Roma og Mona Lisa kan hende skjer en gang, likeså kjøre limo. MEN det er ikke øverst på prioriteringslista mi. Der står latter!

oioioi- litt vel filosofisk i dag, men jeg mener det!

Gjest swix
Skrevet

Har smakt gul enke en gang, har sett pyramidene, har vært på nasjonalgalleriet. Har god tid til resten, er bare 26 år.

Skrevet

Jeg har ikke gjort noen av tingene som du nevner!!!

:((

Skrevet

Har du spist på Bagatelle?

Ja, under regningen til samboers arbeidsgiver :-)

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet?

Var vel der på klassetur en gang..

Vært i Roma?

Ja, i 3 timer

Sett Mona Lisa?

Jepp, over hodene på ca 500 andre som sto i klynge foran det lille frimerket langt der borte

Hatt stort, romantisk bryllup?

Næh, foretrekker å leve i synd, vi.. :-)

Sett pyramidene i Egypt og gått på den kinesiske mur?

Nei.

Kjørt limousine og drukket gul enke, osv...

Ja og nei. :-)

Gjest Timari
Skrevet

Har dere vært der og sett den fantastiske utsikten fra fjorden og se cruisebåtene ankomme?

Ville rangere den opplevelsen høyere enn både Roma og Paris. Har forøvrig vært i de fleste land i Europa, men synes likevel Geiranger ruler

Gjest bebba
Skrevet

Er det virkelig dette som er de rette tingene i livet? Jeg har vært i Roma og Nasjonalgalleriet. Jeg har rukket ganske mye annet også på det nesten halve århundret jeg har levd.

Gjest Sinai
Skrevet

Har du spist på Bagatelle? Nei

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet? Ja, mange ganger, sett den nye versonen også!

Vært i Roma? Ja

Sett Mona Lisa? Ja

Hatt stort, romantisk bryllup? Nei

Sett pyramidene i Egypt? Nei

Gått på den kinesiske mur? Ja, og det var _varmt!_

Kjørt limousine? Ja

drukket gul enke? Nei

Gjest @riele
Skrevet

Gjort alt foruten bryllup og kinesiske mur i en alder av 20, så jeg ligger vel godt an da...eller? Betyr det tidlig død kanskje?

Skrevet

NEI TIL:

Har du spist på Bagatelle? Vært i Roma? og gått på den kinesiske mur? Kjørt limousine

JA TIL:

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet? Sett Mona Lisa? Hatt stort, romantisk bryllup? Sett pyramidene i Egypt og drukket gul enke, osv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...