Gå til innhold

Foreldre og hukommelse

Gjest Shave my poodle

Anbefalte innlegg

Gjest Shave my poodle

Etter å ha lest tråden under om "gullkorn", ble jeg sittende å tenke på min egen barndom.

Det har seg sånn at jeg bare har blitt fortalt 3 ting som jeg har gjort/sagt som liten. Jeg har en eldre söster, og foreldrene mine husker veldig mye mere fra da hun var liten.

Er det normalt at foreldre husker sitt förste barn best, eller er det bare jeg som har gjort så lite inntrykk på dem?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

kan nok stemme at de husker mest fra førstemann. jeg er eldst av 3, og foreldrene mine trekker nesten bare frem gullkorn som jeg har sagt. Men så kan det hende at søstera mi ikke var så vitterlig av seg heller da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shave my poodle

kan nok stemme at de husker mest fra førstemann. jeg er eldst av 3, og foreldrene mine trekker nesten bare frem gullkorn som jeg har sagt. Men så kan det hende at søstera mi ikke var så vitterlig av seg heller da:)

Hehe ok! Godt å höre at det ikke bare er mine foreldre som har dårlig hukommelse da:)

Synes det var veldig leit da jeg var mindre da. Og ekstra frustrerende var det da de sa at jeg hadde sagt en ting, men så kom de på sekundet etter at, neida, det var sösteren min som hadde sagt det..

Jaja, om jeg får barn noen gang så skal jeg ihvertfall dokumentere alt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker de fleste gullkorna til fjortisen og har ingen problemer med hverken å skrive konfirmasjonstale eller sang. Men jeg gruer meg om 4 år, da er det 10 åringens tur, og når sant skal sies, så er det ikke stort jeg husker av hva hun har sagt....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astral

Jeg er yngst av fem søsken, men foreldrene mine husker meg best :P Mulig det er fordi jeg var en frekk liten drittunge... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angelica bom

Kommer sikkert helt an på ungene det. Er de veldig forskjellige så husker en jo også forskjellig sikkert.

Jeg har to barn, og husker vel omtrent likt fra deres barndom. Men det er forskjellige ting jeg husker. Fra den eldste husker jeg gullkorn og snusfornuftige uttalelser. Fra den yngste er det mest sprø ting han har gjort.

Men jeg er obs på å fortelle fra begge to sin barndom hvis vi begynner på den galeien der. Ungene elsker å høre hva de sa og gjorde som små. Også de historiene de har glemt om når de fant på litt stygge ting mot hverandre pga sjalusi. hehe... Ja, det var tider det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ok! Godt å höre at det ikke bare er mine foreldre som har dårlig hukommelse da:)

Synes det var veldig leit da jeg var mindre da. Og ekstra frustrerende var det da de sa at jeg hadde sagt en ting, men så kom de på sekundet etter at, neida, det var sösteren min som hadde sagt det..

Jaja, om jeg får barn noen gang så skal jeg ihvertfall dokumentere alt;)

Det er mange som går tungt ut mht. slik dokumentasjon - og det første barnet får X album med bilder av første ditt og første datt, med kreative tekster rundt.

Neste barn gjør kanskje disse tingene samtidig med at den eldste er en meget aktiv 3-åring. Da kommer albumene litt lenger ned på prioriteringslista. Og den eldste er med på minst halvparten av bildene.

Kommer det så flere barn nokså tett, er det enda travlere. Antallet albumsider mellom første foto og første skoledag synker drastisk - dersom man da ikke har dette som sin spesielle hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...