Gå til innhold

Kortisonsprøyte mot pollen

Anbefalte innlegg

Chance1365380587

Jeg er sterkt plaget av bjørkepollen, og bruker piller, nesespray og øyedråper. I år bestemte jeg meg for å prøve kortisonsprøyte, og fikk den på fredag. Men nå klør det så fælt i nesa, og jeg nyser hele tiden. Skal jeg fortsette med pillene i tillegg til sprøyta? Jeg slutta med pillene på fredag, og merket det med en gang. Kanskje det tar litt til før sprøyta virker? Håper noen kan hjelpe meg her...

Klem Chance

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183029-kortisonspr%C3%B8yte-mot-pollen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi

Hei Chance

Det tar nok litt tid før sprøyten virker, men stort mer enn ett - to døgn skulle det ikke ta. Det er ingenting i veien for å bruke allergitabletter ved siden av sprøyten - ofte er det nødvendig for å få fullgod effekt. Bjørkepollensesongen er relativt kort så det er ingen fare ved å bruke nok medisin til at plagene holdes nede. Allergitabletter virker stort sett veldig bra på nysing og kløe i nesa mens kortison, enten som spray eller i sprøyte/tablettform er helt nødvendig for å slippe å være tett i nesa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...