Gå til innhold

"men du er jo så flink".


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

huff når begynner jeg å bli lei av at alle sier at jeg er så flink. Jeg vet de mener det godt men...

Jeg presser meg til det ytterste for å kunne klare meg i gjennom hverdagen. jeg møter opp på skolen,selv om jeg må hive i meg noen sobril for å klare det. Jeg ordner opp med instansene, skriver brev.Kontakter diverse instanser for å prøve å ordne opp i livssituasjonen min

slitsomt?

ja, jeg er helt utkjørt. Men alternativet er jo nærmest å være død!!. Alternativet er å pådra meg enda mere studielån som vil gi meg mere lån, bli forsinket i studiene som gir meg enda mere stress og angst. miste hybelen min fordi jeg ikke følger studieprogresjonen. Ikke motta noe hjelp noen steder. Så jeg må være flink.

Har et ønske om å få slippe å være flink for en stund. Slippe å prestere så voldsomt. Slippe å bære verden på mine skuldre.

JEG ER LEI AV Å VÆRE FLINK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du beskriver tilværelsen for svært mange studenter og for mange er dette med på å modne dem og gjøre dem voksne.

Det er du selv som evt. setter kravene til prestasjoner for høyt, og det er du som evt. kan senke dem litt. Det er mulig å finne alternativer til både perfeksjonisme og passivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver tilværelsen for svært mange studenter og for mange er dette med på å modne dem og gjøre dem voksne.

Det er du selv som evt. setter kravene til prestasjoner for høyt, og det er du som evt. kan senke dem litt. Det er mulig å finne alternativer til både perfeksjonisme og passivitet.

Er enig i at det finnes alternativer til perfeksjonisme og passivitet. Men det er av og til veldig vanskelig å finne balansen mellom å gjöre for lite og strekke seg for mye, etter at man har värt veldig psyk og blitt bedre. Tror at det til en viss grad er sunt å bli "presset til å väre flink" . Det har iallefall värt det for meg flere ganger. Selv om jeg har trodd at det har värt umulig å klare mer, mens jeg har stått midt oppe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver tilværelsen for svært mange studenter og for mange er dette med på å modne dem og gjøre dem voksne.

Det er du selv som evt. setter kravene til prestasjoner for høyt, og det er du som evt. kan senke dem litt. Det er mulig å finne alternativer til både perfeksjonisme og passivitet.

Svaret var egentlig til Timari. Begynner visst å bli trött. Hyggelig å "se" deg igjen, frosken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret var egentlig til Timari. Begynner visst å bli trött. Hyggelig å "se" deg igjen, frosken!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

"Flink pike syndromet"....Har det jeg også...MÅ alltid være flink på alle måter, ellers blir folk sinna og skuffa.Og det orker jeg ikke.Har alltid vært sånn...aner ikke hvorfor.Men øver meg på å ikke være så flink hele tida....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...