Gå til innhold

Blodforgiftning av sprukket fotvorte på barn

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er mor til en jente på 9 år som for flere uker siden begynnte å klage over kløe under fotsålen. Etter å ha kikket på foten så jeg flere små "prikker" som jeg også kjente var opphøyet under fotsålen. Vi lurte på om dette kunne være fotvorter, og kjøpte et middel på apoteket som luktet som lakk. Dette tok vi på de to største "punktene" i 2 dager på rad. Så sluttet vi med det, da jeg synes at huden ble veldig sår. Etter ytterligere ca 2 uker uten forbedring og ennå mer kløe sprakk såret opp, og det begynnte å komme ut gult værk. Dette var veldig vondt å gå på. Vi tok da en tur til lege. I løpet av den tiden fra vi så på foten til vi kom til legen (1 time) hadde det blitt blodforgiftning i såret! Det gikk en rød "strek" opp til lymfekjertelen på innsiden av foten nedenfor ankelen. Vi fikk pencelin som skulle virke raskt! I løpet av kvelden fikk hun feber og "streken" gikk nå helt opp til ankelen. Dette syntes vi var veldig skremmende, men fikk beskjed om at pencelinen ikke hadde fått begynt å virke enda. Dette var lørdag ettermiddag. I dag tirsdag kveld har "streken" gått tilbake til kjertelen ved siden av foten, men er ikke blitt borte. Det er fortsatt ømt å tråkke på foten. Er dette rikttig utvikling? Er dette farlig og bør vi følge opp videre? Hva gjør vi med de "prikkene" som fortsatt er under foten?

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...