Gå til innhold

Medisiner - NHD


Tamera

Anbefalte innlegg

Hei Nils Håvard.

Da jeg var innlagt på psykiatrisk for et par år siden ble jeg proppet full av all mulige medisiner (antidepp., beroligende, sovetabletter, i perioder også antipsyk. )

Jeg går nå kun på 40 mg cipramil. De er helt greie de, men jeg føler jeg trenger noe mer for angsten (sosial og agorafobi). Har også en del tankekjør, men er ikke psykotisk.

Det som har hjulpet best tidligere er truxal, men den har den uheldige bivirkning at jeg legger på meg ( får økt matlyst) av den, og det er det siste jeg trenger! Finnes det noe tilsvarende medisin som ikke har denne bivirkningen, eller som aller helst gir nedsatt matlyst?

Jeg hadde også håpet jeg kunne bruke noe som ikke gjør meg så fryktelig trøtt, da jeg prøver å gjøre et seriøst forsøk på å studere.

Kan du anbefale en preparat jeg kan be min lege skrive ut til meg? (er av den oppfatning at du er svingod på medisinering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vil foreslå Fluanxol o,5 mg x3 som en begynnelse.

PS Jeg takker for tilliten :-) DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Et annet alteranit, er å forsøke Zyprexa 5-10mg. Den har få bivirkninger, og kan øke konsentrasjonsevnen betraktlig. Spesielt tenker jeg da på evnen til å lese, og å huske, uten å bli forstyrret av "tankekjør" som du sier.

Zyprexa er et antipsykotikum, som Truxal også er, men med meget mindre bivirkninger.

Lykke til!

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil foreslå Fluanxol o,5 mg x3 som en begynnelse.

PS Jeg takker for tilliten :-) DS

Nå er jo Feliner generelt ganske lette, men for meg hjelper 1-2 0,5 mg Fluanxol ganske bra på angst og galloperende tanker! Har ikke lagt på meg som følge av bruk av Flu. Ellers lite bivirkninger sammenlignet med de SSRI jeg har prøvd.

Ellers nevnte en felles nettvenninne av oss nylig en flunka ny antipsyk. hun hadde hørt ikke ga vektøkning, men jeg kommer ikke på hva den heter.

*klem*

http://home.no.net/feline/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...