Gå til innhold

Noen som har erfaringer med hunder og innbilt svangerskap?

Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

har en hund som går i sitt 10 år og er i den perioden nå. Synes hun blir mer ekstrem for hvert år. Hun har en del lekehunder som hun alle legger i kassen sin og legger seg oppå dem. En jeg snakket med sa at å gi henne lekehunder bare gjorde perioden verre. Stemmer det?

i denne perioden så ligger hun alltid på foreldrene mine sitt rom, noe hun aldri gjør ellers. Hun spiser heller ikke noe særlig i denne perioden, med mindre det er pizza eller lever.

Har hunden det vondt når hun er i den perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hun har det nok ikke direkte vondt. men det sliter på henne. vår hund fikk det og verre for hvert år. vi gav henne tilslutt, sprøyter for å utsette løpetidene. da ble de jo og slutt på disse periodene. du kan prøve å gjøre ting i lag med henne for at hun skal glemme "barna sine" eks gå hyppige turer, leke (hvis hun vil leke lengere pga alderen) tror ikke det er så lurt å bygge opp om dette med kosedyr ol. vår tispe tok ungenes ullsokker til hvalper.hunden kan få melkespreng, siden "hvalpene" ikke vil patte :) vår tispe utviklet med tiden livmorbet etter hver løpetid, da er det mer alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Hunden vår hadde innbilt svangerskap sist hun hadde løpetid.

En kunne få noe hos dyrlegen som hjalp litt, men dessverre ble hundene ofte kvalme og dårlige av det, så vi valgte og la være.

Fikk råd om og gå hyppige turer med henne, noe som også hjalp.

Tror ikke hun har det direkte vondt, men det er frustrerendes for henne! kanskje dere kan ta en prat med dyrlegen, h*n har kanskje noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Hunden vår hadde innbilt svangerskap sist hun hadde løpetid.

En kunne få noe hos dyrlegen som hjalp litt, men dessverre ble hundene ofte kvalme og dårlige av det, så vi valgte og la være.

Fikk råd om og gå hyppige turer med henne, noe som også hjalp.

Tror ikke hun har det direkte vondt, men det er frustrerendes for henne! kanskje dere kan ta en prat med dyrlegen, h*n har kanskje noen gode råd.

problemet er at hun ikke vil gå tur når hun har disse periodene. og klarer vi å jage henne ut (ja vi må ty til så drastiske midler), så løper hun bare inn igjen så fort hun har gjort fra seg. Så legger hun seg i senga med "barna sine".

Så det funker ikke:). Kanskje det hjelper å ta "barna" med på tur? Men synes jeg ser det for meg, meg med bikkja og armen full av kosedyr ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

problemet er at hun ikke vil gå tur når hun har disse periodene. og klarer vi å jage henne ut (ja vi må ty til så drastiske midler), så løper hun bare inn igjen så fort hun har gjort fra seg. Så legger hun seg i senga med "barna sine".

Så det funker ikke:). Kanskje det hjelper å ta "barna" med på tur? Men synes jeg ser det for meg, meg med bikkja og armen full av kosedyr ;o)

Høres ut som en form for psykose, dette. Er det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Høres ut som en form for psykose, dette. Er det det?

slik som hun oppfører seg så ville jeg kalt en svangerskapspsykose ja. Kanskje jeg kunne få noen gode råd av NHD. Han gir jo råd til deprimerte gullfisker også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

slik som hun oppfører seg så ville jeg kalt en svangerskapspsykose ja. Kanskje jeg kunne få noen gode råd av NHD. Han gir jo råd til deprimerte gullfisker også:)

Jeg vet ikke helt om det hadde virket... men er nok ikke lett å få noen til å skrive ut AP til en hund heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

He he, hadde nok vært ett syn ja.

Da har jeg dessverre ikke noen råd, men jeg holder en knapp på en tlf til dyrlegen jeg.

Håper det ordner seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...