Gå til innhold

Når man faktisk ikke har noe lyst å være her lengre...


DonnieDarko

Anbefalte innlegg

DonnieDarko

Jeg er en gutt som er 26år.. for ca et år siden ble det slutt mellom dama og meg.. det var da verden gikk i grus.. jeg klarer ikke å glemme henne.. og jeg er mer forelska i henne idag en for et årsiden.. hun har selvfølgelig kommet seg videre og alt det derre.. jeg må bare sitte på side linjen å se på.. jeg har nå så og si ingen sosial kontakt med noe.. ettersom jeg prøvde meg på en 20 til 30 dater for å håpentligvis møte en som kunne få meg til å slutte å tenke på hun.. og nå har hun noe på gang med en kompis av meg.. jeg lider av kraftig deprisjon og angst.. jeg spiser lite og sover enda mindre.. går egentlig rundt som en zombie.. ser ingen ting frem i tiden for meg.. jeg klarer ikke å motivere meg selv.. Må nevnes det at jeg ser på meg selv som en kar med meget god psykisk helse. jeg har aldri vert deprimert eller noe lignende som har gjort at jeg har mistet noe livsgnist... så derfor kommer dette som et sjokk for meg og.. Jeg har sagt opp jobben.. og vurdere nå å flytte langt vekk.. har hatt meg noen timer hos psykriater.. han ønsker å skrive ut lykkepillen men jeg har ikke lyst på noe medikamenter.. han er for øvrig en elendig lytter.. så jeg har også vurdert å prøve en annen.. men jeg tror jeg må ha en som er spesialisert i samlivsbrudd eller noe.. noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke gi opp

Hei. Vet akkuart hvordan du har det. Har det slik selv mye akkuart nå faktisk. Ble slutt mellom meg og damen for noen mnd. siden og er ganske deprimert. Men nok om det. Var i ett forhold tidligere som gikk skeis og hadde slik etter det også. Husker selv hvor jævlig det var,mye slik du beskriver det. Jeg takket da også nei til såkalte lykkepiller. Etter bruddet denne gang var jeg redd jeg skulle falle like dypt som sist og var faktisk på god vei,men legen overtalte meg til å forsøke AD og jeg må bare si at det hjelper mye. mange tror/mener at det medfører at man mister kontakt med sine egen følelser ved å bruke de,men det er helt feil. De hjelper deg faktisk mye mer enn du aner uten at du blir en helt "annerledes" person som mange tror. Tro meg, vurder AD, det hjelper deg å komme opp igjen fra dypet og du slutter å bruke de når du er bra igjen.Selv er jeg nok ganske deprimert selv om jeg bruker såkalte lykkepiller,men vet at det hadde vært enda værre hadde jeg denne gangen også avvist å forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg i jobb så fort som mulig. Hva har du tenkt å leve av?

Ingen forelskelse er som en fantasiforelskelse. Det som en gang var en reell forelskelse i et reelt menneske, er nå i ferd med å byttes ut med en fantasiforelskelse i en fantasiperson.

Når din oppfatning av denne jenta ikke daglig oppdateres mot virkeligheten er det ingen grenser for hvor fantastik du kan gjøre henne, og hvor grusomt det er at du ikke får henne.

Klarer du ikke å slippe henne fordi det absolutt ikke finnes annen fisk i havet, eller fordi du tviholder på dette fordi du er forsmådd?

Og date desperat for å glemme en eller annen, fungerer sjeldent bra. Man blir for desperat. Skulle det bli et nytt forhold av noe slikt, havarerer de som regel fort. Ingen liker å være en nødløsning.

Fungerer mye bedre å jobbe med å gjenvinne sin single styrke.

Prøv å legge dette til side med positive aktiviteter som ikke har med kjønnsmarkedet å gjøre. Ofte er det de tingene vi er og gjør utenom datene som gjør oss attraktive.

Ta deg selv, dine tanker og følelser i arrest når det kommer et kjør av at det ikke går an å leve uten den jenta. Det er faktisk bare tull. Kan hende du ikke har lyst til å unnvære henne, en ærlig sak. Men du klarer deg også fint uten henne. Det er mer fisk i havet. Og man kan leve godt og lenge alene også.

Håper det går bedre for deg snart.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DonnieDarko

Hei. Vet akkuart hvordan du har det. Har det slik selv mye akkuart nå faktisk. Ble slutt mellom meg og damen for noen mnd. siden og er ganske deprimert. Men nok om det. Var i ett forhold tidligere som gikk skeis og hadde slik etter det også. Husker selv hvor jævlig det var,mye slik du beskriver det. Jeg takket da også nei til såkalte lykkepiller. Etter bruddet denne gang var jeg redd jeg skulle falle like dypt som sist og var faktisk på god vei,men legen overtalte meg til å forsøke AD og jeg må bare si at det hjelper mye. mange tror/mener at det medfører at man mister kontakt med sine egen følelser ved å bruke de,men det er helt feil. De hjelper deg faktisk mye mer enn du aner uten at du blir en helt "annerledes" person som mange tror. Tro meg, vurder AD, det hjelper deg å komme opp igjen fra dypet og du slutter å bruke de når du er bra igjen.Selv er jeg nok ganske deprimert selv om jeg bruker såkalte lykkepiller,men vet at det hadde vært enda værre hadde jeg denne gangen også avvist å forsøke.

Takker for ditt bidrag, jeg skal muligens vurdere AD, men liker fortsatt tanken best at jeg av egen maskin skal klare dette.. uansett trenger jeg hun på god avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DonnieDarko

Kom deg i jobb så fort som mulig. Hva har du tenkt å leve av?

Ingen forelskelse er som en fantasiforelskelse. Det som en gang var en reell forelskelse i et reelt menneske, er nå i ferd med å byttes ut med en fantasiforelskelse i en fantasiperson.

Når din oppfatning av denne jenta ikke daglig oppdateres mot virkeligheten er det ingen grenser for hvor fantastik du kan gjøre henne, og hvor grusomt det er at du ikke får henne.

Klarer du ikke å slippe henne fordi det absolutt ikke finnes annen fisk i havet, eller fordi du tviholder på dette fordi du er forsmådd?

Og date desperat for å glemme en eller annen, fungerer sjeldent bra. Man blir for desperat. Skulle det bli et nytt forhold av noe slikt, havarerer de som regel fort. Ingen liker å være en nødløsning.

Fungerer mye bedre å jobbe med å gjenvinne sin single styrke.

Prøv å legge dette til side med positive aktiviteter som ikke har med kjønnsmarkedet å gjøre. Ofte er det de tingene vi er og gjør utenom datene som gjør oss attraktive.

Ta deg selv, dine tanker og følelser i arrest når det kommer et kjør av at det ikke går an å leve uten den jenta. Det er faktisk bare tull. Kan hende du ikke har lyst til å unnvære henne, en ærlig sak. Men du klarer deg også fint uten henne. Det er mer fisk i havet. Og man kan leve godt og lenge alene også.

Håper det går bedre for deg snart.

mvh

takker for at du tok deg tid til å svare.. intressant det du skriver.. men når man har en tomhets følese i kroppen og føler jeg ikke har noe sjel lengre... er det ikke mye som frister. Og tiltak er vanskelig sånn som ting er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for at du tok deg tid til å svare.. intressant det du skriver.. men når man har en tomhets følese i kroppen og føler jeg ikke har noe sjel lengre... er det ikke mye som frister. Og tiltak er vanskelig sånn som ting er nå.

Hvis du leter høyt og lavt finner du kanskje igjen noen få gram tiltak igjen i kroppen.

Bruk dem til noe positivt. Tiltakslyst har det med å vokse med bruk. Den krymper med pasivitet.

En eller annen gang må du gjøre et eller annet, om du ikke skal forbli i denne hengemyra. Like greit å starte med en gang.

Det er ikke enkelt i det hele tatt, men helt nødvendig.

Tvihold på noen få ting, daglige rutiner, velstelthet, jobb i en pølsebod. Hva som helst som minner deg om sannheten: At du bit for bit faktisk er i stand til å erobre tilbake livet ditt.

De som kryper når de ikke kan gå, kommer alltid fram til slutt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DonnieDarko

Hvis du leter høyt og lavt finner du kanskje igjen noen få gram tiltak igjen i kroppen.

Bruk dem til noe positivt. Tiltakslyst har det med å vokse med bruk. Den krymper med pasivitet.

En eller annen gang må du gjøre et eller annet, om du ikke skal forbli i denne hengemyra. Like greit å starte med en gang.

Det er ikke enkelt i det hele tatt, men helt nødvendig.

Tvihold på noen få ting, daglige rutiner, velstelthet, jobb i en pølsebod. Hva som helst som minner deg om sannheten: At du bit for bit faktisk er i stand til å erobre tilbake livet ditt.

De som kryper når de ikke kan gå, kommer alltid fram til slutt.

mvh

joa finnes vel noe i det du sier der.. men så lurer jeg på hva man skal gjøre når man er kommet til det stadiet der man ikke kan krype heller........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Takker for ditt bidrag, jeg skal muligens vurdere AD, men liker fortsatt tanken best at jeg av egen maskin skal klare dette.. uansett trenger jeg hun på god avstand.

Hva er målet ditt med å klare ting uten medisiner? Jeg har selv tenkt slik til jeg var eldre enn deg, og miserabel var jeg.

Men målet er for meg å ta tak i livet sitt og gjøre de rette valg, eller det man tror er de rette valg for å få det bedre i livet. Cipralex er et godt alternativ å prøve ut, og virker ikke det bra, finnes det plenty andre.

Jeg klarer meg også uten medisiner. Riktignok blir jeg omtrent så deprimert og tiltaksløs som du beskriver deg selv. Men livet mitt er bedre med, fordi jeg trenger det. Og det handler om å ikke kaste bort tid, for livet er faktisk kort nok selv om en blir gammel og grå. Du må gi livet en sjanse når det butter imot. Jeg har gjort det mange ganger og angrer ikke.

Men akkurat nå er du så deprimert at du bør vurdere medisiner igjen, som andre her påpeker.

Ta i mot den hjelpen du kan få og lykke til!

VH bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...