Gå til innhold

Hvite nupper i området rundt penis og skaft

Anbefalte innlegg

Ernst Rudolf

Hei, Man 28Ser der er liknende spm fra tidliger men ingen som passer mitt tilfelleHar vært hos lege i forbindelse med standard sjekk og kjønssykdoms test (som forøvrig var fine= 0 sykdom) prøvde å rådføre meg om det aktuellet spm men uten at han kunne gi meg noe tilfredstillende svar.Jeg har flere små hvite kuler i øvre hudlag i området rundt penis skaft og på testikkler. Ser ut som betennte hårsekker, men har selfølgelig klemt osv, med det resultat at det ikke kommer noe ut. MÅtte selfølgelig gå hardere tilverks der jeg da klarer å klemme ut noe som ligner en liten talg kul/annsamling. Hadde utgangspkt også flere tilsvarende på og rundt selve penishode men er borte nå etter overnevnte gåhardttilverksmetode. Blir selfølgelig ett lite sår, men har grodd fint uten at noe lignende har kommet tilbake. Legen som tok en titt på det sa at det kanskje kunne være noe barnesykdom lignende sak, og at jeg skulle komme igjen om det ikke gikk bort etter en stund. Som jeg sa til han så har det vært slik i snart 6 mnd og har ikke endret seg ( ser ikke ut til å ha spredd seg, ei heller blitt redusert). Han sa også at jeg ikke skulle pille da det kunne smitte ( noe jeg har liten tro på.. ) Siden jeg både tok en test forige sommer og en nå for ikke så lenge siden der begge viser at jeg er fri for kjønnsykdommer, lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Jeg tar jo ikke sjangsen på å vise meg til noen pike som muligens kan se det og få alle rare ideer..Så spm er: hva er dette og hvordan kan jeg fjerne det .. Kan det være allergisk reaskjon pga vaskemiddel eller noe annet? Har forøvrig også opplevd å få mere kviser/ol på overkropp/rygg i samme periode..

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg har selvfølgelig ingen mulighet til å stille noen diagnose uten å ha undersøkt dine "nupper". Etter beskrivelsen min første assosiasjon er forstoppede talgkjertler. Det er ganske hyppig hos menn i alle alder. Vanligvis er de helt uten symptomer og etter det jeg vet er det ingen spesiell behandling som anbefales hvis de er, solm hos deg, uten symptomer. De har ingenting meg kjønnsykdom å gjøre og er heller ikke smittsomme. Man kan selvfølgelig prøve å klemme ut innholdet, men (i motsetning til det du påstår) det er ganske lett å få infeksjon i det og det kan bli noe skikkelig griseri som du bør unngå. Hvis noen skal klemme ut bør det gjøres med stor grad av desinfeksjon, f. eks. med sprit, for å holde bakterier unna (som normalt befinner seg i de områder) og unngå infeksjon (d.v.s. helst en lege som er vant til å arbeide sterilt). Jeg kjenner ikke til medikamentell behandling som er dokumentert. Jeg tror ikke at det har noe med allergi å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...