Gå til innhold

Oppskrifter på smooties

amber sun

Anbefalte innlegg

Laget en kjempegod smoothie akkurat nå, med vanliljeyoghurt og frosne, rårørte jordbær..mmm...

Men vil gjerne ha tips til flere, med eller uten yoghurt. Kanskje det også går å lage med kesam? Vaniljekesam?

Vi fikk så mange gode da vi var i Thailand, kunne tenke meg å lage noen med smak av

ananas

kokos

mango

melon

Men ikke banan. Så oppskrifter på banansmooties trenger jeg altså ikke.

Oppskriftene trenger heller ikke være med riktige mål, bare hva du pleier å ha oppi av frukt, yoghurt/kesam eller juice.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sinai

Tror ikke kesam egner seg, blir vel litt lite smak. Prøvde å servere min kjære en deilig smoothie av blåbærbiola og rørte frosne blåbær.

Han synes den var sur,så jeg fikk begge to :) Synes det var en frisk og god smak, jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg fikk råd av Gemini her om dagen at jeg kunne bruke kesam, og i og med at jeg ikke hadde vaniljeyoghurt i huset så brukte jeg kesam og det var veldig godt.

Pleier å ha i frosne jordbær, en mango, en banan og kesam/vanijeyoghurt/jordbørjoghurt.

Smoothie er kjempe godt! jeg drikker det hver dag.

*Går å lager smoothie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Har aldri smakt det jeg, men det høres veldig godt ut! Tror jeg må skaffe meg en blender =)

Fant noen oppskrifter på nettet, men de har du kanskje sett..?

http://www.pluss-lma.no/database/smoothie.asp

http://www.tine.no/velvaere_fra_TINE/38282/

http://www.slankenett.no/oppskrifter/oppskrift.php?id=&totalRows_RS_Oppskrifter=40&c=Drikk&pageNum_RS_Oppskrifter=11&ret=default

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri smakt det jeg, men det høres veldig godt ut! Tror jeg må skaffe meg en blender =)

Fant noen oppskrifter på nettet, men de har du kanskje sett..?

http://www.pluss-lma.no/database/smoothie.asp

http://www.tine.no/velvaere_fra_TINE/38282/

http://www.slankenett.no/oppskrifter/oppskrift.php?id=&totalRows_RS_Oppskrifter=40&c=Drikk&pageNum_RS_Oppskrifter=11&ret=default

Tusen takk :)

Skal prøve ut litt av disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk råd av Gemini her om dagen at jeg kunne bruke kesam, og i og med at jeg ikke hadde vaniljeyoghurt i huset så brukte jeg kesam og det var veldig godt.

Pleier å ha i frosne jordbær, en mango, en banan og kesam/vanijeyoghurt/jordbørjoghurt.

Smoothie er kjempe godt! jeg drikker det hver dag.

*Går å lager smoothie*

Fint!

Da prøver jeg med kesam, for hvis vi skal lage dem ofte (som vi nok kommer til å gjøre nå, hehe...) så er det greit å ha et alternativ til yoghurt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke kesam egner seg, blir vel litt lite smak. Prøvde å servere min kjære en deilig smoothie av blåbærbiola og rørte frosne blåbær.

Han synes den var sur,så jeg fikk begge to :) Synes det var en frisk og god smak, jeg

Hm, to forskjellige anbefalinger ang. kesam, da.

Får teste både med vanlig kesam, kesam vanilje og yoghurt vanilje. Så får jeg se hva som blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får teste både med vanlig kesam, kesam vanilje og yoghurt vanilje. Så får jeg se hva som blir bra.

Kesam egner seg helt fint det. Det er jo bær/frukt som skal gi den vesentligste delen av smaken, og kesam/yoghurt mest for konsistensens skyld. Men vanilje-kesam/yoghurt gir jo en litt "spiss" på smaken da. Men jeg laget jordbærsmoothie senest idag jeg, med jordbær, banan (ja, jeg så du ikke ville ha, man kunne fint vært foruten, men jeg ville ha det mer mettende), og kesam (vanlig, 8%). Ble kjempegodt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kesam egner seg helt fint det. Det er jo bær/frukt som skal gi den vesentligste delen av smaken, og kesam/yoghurt mest for konsistensens skyld. Men vanilje-kesam/yoghurt gir jo en litt "spiss" på smaken da. Men jeg laget jordbærsmoothie senest idag jeg, med jordbær, banan (ja, jeg så du ikke ville ha, man kunne fint vært foruten, men jeg ville ha det mer mettende), og kesam (vanlig, 8%). Ble kjempegodt :-)

Ok, det var bra. :)

Jeg skal handle inn både det ene og det andre på neste handletur, så kan jeg lage smooties med forskjellig "fyll" i tillegg til frosne bær/frukt.

Skal prøve med juice oppi også.

En av oppskriftene så jeg at jeg kunne bruke kokosmasse, det må da bli litt kornete? Hm, tenkte litt på kokosmelk for å gi kokossmak, men jeg får prøve begge deler.

Smoothies er en finfin oppfinnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var bra. :)

Jeg skal handle inn både det ene og det andre på neste handletur, så kan jeg lage smooties med forskjellig "fyll" i tillegg til frosne bær/frukt.

Skal prøve med juice oppi også.

En av oppskriftene så jeg at jeg kunne bruke kokosmasse, det må da bli litt kornete? Hm, tenkte litt på kokosmelk for å gi kokossmak, men jeg får prøve begge deler.

Smoothies er en finfin oppfinnelse!

Jeg har laget mange med kokosmelk eller ekstra tykk kokosmelk. Finner som regel begge deler i butikken.

Ellers lager jeg også flere uten melkeprodukter, bare frukt - eller heter det noe annet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vanilje yoghurt bruker du? Har du prøvd Tine Sana med 0.1% fett? Den kommer i literskartonger. Supergod!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vanilje yoghurt bruker du? Har du prøvd Tine Sana med 0.1% fett? Den kommer i literskartonger. Supergod!!

Mente sans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den vanlige vaniljeyoghurten.

De Sans-produktene syns jeg ikke er gode i det hele tatt, har prøvd flere, og det smaker virkelig at de ikke har mye fett - de smaker ingenting.

Kesam vanilje er i det minste god på smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har laget mange med kokosmelk eller ekstra tykk kokosmelk. Finner som regel begge deler i butikken.

Ellers lager jeg også flere uten melkeprodukter, bare frukt - eller heter det noe annet da?

Bra, da går det an å prøve det.

Får kjøpe en boks kokosmelk når jeg handler neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsa

Kjempegodt med vanilje kesam og jordbær

.....))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har laget mange med tykk kokosmelk.

Nå kjøpte jeg nettopp det, og laget bl.a. den smaken.

Men det manglet noe. Hva bruker du i tillegg til kokosmelk og knuste isbiter + litt kesam?

Det var et eller annet som manglet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har laget mange med tykk kokosmelk.

Nå kjøpte jeg nettopp det, og laget bl.a. den smaken.

Men det manglet noe. Hva bruker du i tillegg til kokosmelk og knuste isbiter + litt kesam?

Det var et eller annet som manglet.

Nå ville jo ikke du ha banan i, men jeg ville hatt noe søtt/honning/sukker/vaniljesukker i når du bruker kesam i stedet for youghurt.

Ellers er litt lime godt sammen med kokos.

Jordbær passer også, og ananas .. Honningmelon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jo ikke du ha banan i, men jeg ville hatt noe søtt/honning/sukker/vaniljesukker i når du bruker kesam i stedet for youghurt.

Ellers er litt lime godt sammen med kokos.

Jordbær passer også, og ananas .. Honningmelon..

Takk for tips. :)

Får prøve med ananas imorgen, for jeg kjøpte det også idag. Tenkte å lage ananassmoothie imorgen, kan jo prøve med ananas og kokos, og med jordbær og kokos.

Jammen er det mye godt man kan lage! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...