Gå til innhold

Er det sykt?


Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Ja, tror det er veldig sykt jeg.

Da tror jeg du skal forsøke å gjøre noe med det. Du er altfor ressurssterk til å bryte ned deg selv på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Maggi

    6

  • dette er mitt nick

    2

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    1

Gjest Snoopy83

Da tror jeg du skal forsøke å gjøre noe med det. Du er altfor ressurssterk til å bryte ned deg selv på denne måten.

Jeg får ikke til å tenke langsiktig... alle gjør jo det som er mest behagelig for dem selv, men de fleste tenker vel mer langsiktig enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å tenke langsiktig... alle gjør jo det som er mest behagelig for dem selv, men de fleste tenker vel mer langsiktig enn meg...

Du er tydeligvis for nedbrutt til å tenke langsiktig. Begynn med å tenke svært kortsiktig. Du kan for eksempel skru av PC`en og legge deg, bryte det destruktive mønsteret med å sitte og skrive innlegg og meditere over din egen elendighet. Alternativt kan du kjøpe deg oppbyggelig litteratur (gjerne av "terapeutisk" karakter eller en god krim) og forsøke å fjerne fokus fra deg selv. Alle går til grunne hvis vi begraver oss i oss selv. Tro meg, du må skue litt ut og bort fra deg selv. Du har bare ett liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Du er tydeligvis for nedbrutt til å tenke langsiktig. Begynn med å tenke svært kortsiktig. Du kan for eksempel skru av PC`en og legge deg, bryte det destruktive mønsteret med å sitte og skrive innlegg og meditere over din egen elendighet. Alternativt kan du kjøpe deg oppbyggelig litteratur (gjerne av "terapeutisk" karakter eller en god krim) og forsøke å fjerne fokus fra deg selv. Alle går til grunne hvis vi begraver oss i oss selv. Tro meg, du må skue litt ut og bort fra deg selv. Du har bare ett liv!

Jeg tror ikke jeg er så syk som du vil ha det til.

Jeg har det ikke bra, men jeg har det ikke grusomt.

Tror ikke jeg har det grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er helt klart sykt å ha det slik.

Tror det ville være godt for deg å ta en uke hovedsakelig i RL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg er så syk som du vil ha det til.

Jeg har det ikke bra, men jeg har det ikke grusomt.

Tror ikke jeg har det grusomt.

Nei, jeg vet selvsagt ikke om du er syk eller frisk, lykkelig eller ulykkelig. Jeg får nok inntrykk av (og mange med meg her inne, etter innleggene å dømme) at det står dårlig til med deg. Du gir jo også uttrykk for det. Men jeg vet lite om deg utover det du velger å eksponere, og jeg tror du prøver ut de mer destruktive tankene her inne, som du er litt redd for, og som du ikke har kanaler for i RL. Derfor får du jo reasksjoner deretter.

Jeg skal ikke forfølge dette videre. Du vil ha svar, men til et visst punkt. Fair enough. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

Nei, jeg vet selvsagt ikke om du er syk eller frisk, lykkelig eller ulykkelig. Jeg får nok inntrykk av (og mange med meg her inne, etter innleggene å dømme) at det står dårlig til med deg. Du gir jo også uttrykk for det. Men jeg vet lite om deg utover det du velger å eksponere, og jeg tror du prøver ut de mer destruktive tankene her inne, som du er litt redd for, og som du ikke har kanaler for i RL. Derfor får du jo reasksjoner deretter.

Jeg skal ikke forfølge dette videre. Du vil ha svar, men til et visst punkt. Fair enough. God natt.

Det stemmer det der - jeg -tror- ikke noen oppfatter at jeg er syk IRL.

Tror egentlig at de som kjenner meg bare syns jeg er veldig lat... og at jeg ikke er noe større interessert i de... eller andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Det er helt klart sykt å ha det slik.

Tror det ville være godt for deg å ta en uke hovedsakelig i RL.

Det ville jo ikke være det mest behagelige... akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Da ville jeg sagt: se nå å lese til eksamen, og kom deg ut å treff noen damer!

Og slutt å spis snop til søndagsfrokost slik at du får skjelvninger.

Og skaff deg en jobb slik at du slipper å føle deg som en lat lassis.

Og det tror du hadde hjulpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Hva ellers skulle ha hjulpet?

Du får ikke meg til å tro at du mener den eneste løsningen alltid er å presse seg selv videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Du får ikke meg til å tro at du mener den eneste løsningen alltid er å presse seg selv videre.

Haha... vittigper =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Haha... vittigper =)

Prøvde ikke å være vittig.

Du får bare fortsette i sporet du er i, da. Det er ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

Prøvde ikke å være vittig.

Du får bare fortsette i sporet du er i, da. Det er ditt liv.

Jeg ser ingen andre muligheter jeg? Fortell om de, da? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jeg ser ingen andre muligheter jeg? Fortell om de, da? =)

Gidder ikke. Du får lese det som allerede er skrevet til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Jeg tror det er veldig viktig at dette kommer fram.

Jeg er en av de hvor man kunne se symtomene tidlig, men ingenting ble gjort. Jeg ble bare presset ut i angstfylte situasjoner, som gjorde alt verre.

Det endte med at jeg sluttet på skolen, og begynte med rusmidler, slik NHD her nevner.

Men det trenger selvfølgelig ikke gå sånn for alle som er sjenerte. Men jeg tror det er veldig viktig at det settes fokus på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Jeg tror det er veldig viktig at dette kommer fram.

Jeg er en av de hvor man kunne se symtomene tidlig, men ingenting ble gjort. Jeg ble bare presset ut i angstfylte situasjoner, som gjorde alt verre.

Det endte med at jeg sluttet på skolen, og begynte med rusmidler, slik NHD her nevner.

Men det trenger selvfølgelig ikke gå sånn for alle som er sjenerte. Men jeg tror det er veldig viktig at det settes fokus på dette.

Sorry, det ble feil. Flytter det lenger opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Det ville jo ikke være det mest behagelige... akkurat

Det er jo ikke akkurat behagelig å trene styrke de første gangene man gjør det heller, og det er ikke behagelig å spise brød fremfor godteri. Men det må gjøres, og det som hjelper er ikke alltid det som kjennes mest behagelig ut der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Det er jo ikke akkurat behagelig å trene styrke de første gangene man gjør det heller, og det er ikke behagelig å spise brød fremfor godteri. Men det må gjøres, og det som hjelper er ikke alltid det som kjennes mest behagelig ut der og da.

Som oftest syns jeg det er mer behagelig å spise brød enn godteri =)

Om man spiser godteri til frokost får man vondt i magen, man føler seg skjelven og svak, og man føler seg feit og usunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Som oftest syns jeg det er mer behagelig å spise brød enn godteri =)

Om man spiser godteri til frokost får man vondt i magen, man føler seg skjelven og svak, og man føler seg feit og usunn...

Og det samme med internett for deg. 1 uke uten - jogg en tur, gjør noe annet, det kan dytte deg i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...