Gå til innhold

NHD: kan man ha en stor vrangforestiling og ellers fungerere bra i hverdagen?


Gjest fantasi uten grenser

Anbefalte innlegg

Gjest fantasi uten grenser

Jeg så nettopp på en film som fasinerte meg. Den het invisible child og handlet om en mors kjærlighet overfor et barn som ikke fantes. Dette barnet levde bare i hennes hode , og alle de andre spilte i lag på denne fantasien hennes.

Foruten denne vrangforestillingen så var hun en normal oppegående mamma for hennes to andre barn.

Vet om en dame i nabolaget som går rundt med en barnevogn med en dukke oppi. det har hun gjort i mange år. Hun er til og med og handler babyutstyr til dette barnet i ulike forretninger. Tror ikke hun har noe særlig nettverk heller, men for alt jeg kan se så virker hun ikke ulykkelig selv om hun har denne noe rare forestillingen

Kan man altså ha slike vrangforestilinger og ellers fungere ok?. Tenk at jeg lenge hadde ønsket meg en katt og så plutselig å har jeg en katt, men den fungerer bare i min fantasi. og det var bare jeg som så den. Men den var ikke til hinder for meg ellers i livet.

Har du erfaring med den type problematikk NHD? Eller er slike type vrangforestillinger sjeldne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...