shipa Skrevet 6. februar 2001 Del Skrevet 6. februar 2001 Hei er en jente på 30 år som fikk ett hjerneslag i 1997,ble lammet i venstre side av kroppen,har og noe taleproblem.Nå etterpå har jeg trenet ,men har nedsatt styrke i venstre side.Det jeg lurer veldig på er: Var på rikshospitalet i fjor å fikk da vite att jeg hadde ett veldig lite hjerte,det var vist ikke så bra,derfor håper jeg du kan fortelle meg litt mer om det,hva det inneberer osv.. Håper på ett svar. med vennlig hilsen Shipa 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18317-lite-hjerte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 8. februar 2001 Del Skrevet 8. februar 2001 Svar til Shipa. Å få hjerneslag som 27-årig kvinne er uvanlig. Jeg håper du har fått grundig informasjon om hvilken årsak man holder som mest sannsynlig (propp, blødning, annet), og at en eventuell forebyggende behandling er igang, så sant slik er aktuell. Jeg tror du har misforstått det som ble sagt om ditt hjerte.Jeg antar at det ble sagt at du har et lite, hjerte i betydningen "ikke forstørret hjerte", og dermed et normalt hjerte. Jeg går ut fra at du ikke har noen medfødt hjertedefekt, det ville man ha opplyst deg om. Spør din privatlege om hva som står i rapporten fra Rikshospitalet, slik at du kan få dette ut av tankene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18317-lite-hjerte/#findComment-82963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shipa Skrevet 19. februar 2001 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2001 Svar til Shipa. Å få hjerneslag som 27-årig kvinne er uvanlig. Jeg håper du har fått grundig informasjon om hvilken årsak man holder som mest sannsynlig (propp, blødning, annet), og at en eventuell forebyggende behandling er igang, så sant slik er aktuell. Jeg tror du har misforstått det som ble sagt om ditt hjerte.Jeg antar at det ble sagt at du har et lite, hjerte i betydningen "ikke forstørret hjerte", og dermed et normalt hjerte. Jeg går ut fra at du ikke har noen medfødt hjertedefekt, det ville man ha opplyst deg om. Spør din privatlege om hva som står i rapporten fra Rikshospitalet, slik at du kan få dette ut av tankene. Hei takk for svar. Men jeg forklarte meg litt domt sist.Det jeg fikk beskjed om på rikshospitalet var att hjerte mitt var for lite,det var på størrelse med ett lite egg,å det skulle ha vært større,som regel pleier det å være forstørret hjerte men i mitt tilfelle var det for lite,derfor lurer jeg på hvordan det kan påvirke meg å om det er en årsak til hjerneslaget jeg fikk?Har foressten problemer med venstre siden min ennå,er lam på overleppen og nesen ,med nedsatt styrke i venstre side etter dette,håper på svar fra deg,fordi jeg hvet veldig lite om det å ha for lite hjerte. PS har fryktelig hjertebank å stikk i hjerte noen ganger,da er det vanskelig å puste å må sitte heldt rolig Med venlig hilsen Shipa 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18317-lite-hjerte/#findComment-86867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 Hei takk for svar. Men jeg forklarte meg litt domt sist.Det jeg fikk beskjed om på rikshospitalet var att hjerte mitt var for lite,det var på størrelse med ett lite egg,å det skulle ha vært større,som regel pleier det å være forstørret hjerte men i mitt tilfelle var det for lite,derfor lurer jeg på hvordan det kan påvirke meg å om det er en årsak til hjerneslaget jeg fikk?Har foressten problemer med venstre siden min ennå,er lam på overleppen og nesen ,med nedsatt styrke i venstre side etter dette,håper på svar fra deg,fordi jeg hvet veldig lite om det å ha for lite hjerte. PS har fryktelig hjertebank å stikk i hjerte noen ganger,da er det vanskelig å puste å må sitte heldt rolig Med venlig hilsen Shipa Svar til Shipa. Jeg tror fortsatt du har misforstått. Be din privatlege om en forklaring på grunnlag av den rapporten han har fått fra Rikshospitalet. Du kan også få den tilsednt til deg selv, hvis du anmoder om kopi fra sykehuset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18317-lite-hjerte/#findComment-87422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.