Gå til innhold

Tar mannen sin del av klesvasken?

Gjest utrolig oppfinnelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

6

• mil1365380270

3

• Atene

2

• petter smart

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Miss seventy

HELDIGVIS får jeg lov til å ta klesvasken alene. Det er en av de tingene med husarbeid som ikke gjør meg noe, så da er det bedre at han gjør andre ting, som å vaske gulv..

Selvsagt greier han vaske klær, og gjør det også av og til, men jeg vil helst ta den.

Husarbeidet er bra fordelt hjemme synes jeg. Vi gjør ca like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Hmmm, nei.

Jeg synes det er greit å ta klesvasken selv. Jeg overlater heller oppvasken, støvsugingen og vindusvakskingen til min kjære.

Dessuten vasker jeg ikke bilen, eller gjør noe praktisk på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Hvis man trenger en innretning som leser fingeravtrykk på vaskemaskinen, ja da har man et problem i forholdet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og det er ikke noe problem i vårt hjem. Det er mye han gjør, som ikke jeg gjør også.

Sånn der 50/50 regnskap må jo være drepen for et hvert forhold!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pås

Nei, den delen tar jeg med glede alene! Han har gjort SÅ mange tabber med klesvask, når han f.eks. skal vaske undertøy på 90 grader, tar han med sine egne svarte sokker, for det er jo undertøy det og! Han ser ikke hvilke av sokkene som er av ull, og hvilke som er av bomull! Når vaskemaskinen er ferdig, kjører han ALT i tørketrommelen, uten tanke for at noen klær ikke tåler det!

Men, når klærne skal brettes og legges i skapet, tar han sin del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann tar all klesvask (i maskin). Tørker i tørketrommel og på stativ.

Jeg tar meg av (det lille som er av) håndvask, og så er det min jobb å legge sammen alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke rør!

Siden klesvask er favoritt husgjøremålet mitt så er det meg, meg, meg som er kompis med vaskemaskinen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Hansen

Ja, jeg får ikke lov å vaske og henge opp skjortene hans. Han er så nøye på det at. Så derfor vasker han en god del av mine klær også. Han er mye flinkere enn meg med å handvaske gensere osv.

Stryke gjør vi bare i nødsfall, og bare hvert vårt, for vi hater det begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar all klesvask og har ansvar for at badet er rent, han tar all oppvask og nesten all matlaging, og har ansvaret for at kjøkkenet er rent.

Han vasket klær de siste ukene jeg var gravid, det var ikke noe deilig å gå opp og ned trappa til kjelleren med kurven med klær. Og det er endel tyngre å bære når man ikke kan ha den inntil kroppen, men 40 cm lenger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru Nilsen

NEI, akkurat den delen av husarbeidet har jeg sagt at jeg vil ta selv.

Ellers deltar han i alt :o), støvsuging, vasking av støv og gulv, vindusvask, stryking o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira12

Han vasker litt, men holder seg unna mine klær (klok av erfaring)

Men den maskina må være upraktisk, hva hvis mannen er borte 1 uke da? Du får bare vasket 1 maskin med klær da eller...

Her i huset går maskina mye mer enn 1 gang i uka ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ex-bridget

Jada, han tar sin del, men for å være ærlig så liker jeg å gjøre det jeg, for det hender han putter litt vel mye rart i en og samme maskin... Men jeg har dressert ham etterhvert, så det går bedre nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jada, han tar sin del, men for å være ærlig så liker jeg å gjøre det jeg, for det hender han putter litt vel mye rart i en og samme maskin... Men jeg har dressert ham etterhvert, så det går bedre nå :-)

He-he! Min kjære dytter inn alt han kan, og er helt ukritisk til resultatet - rent er rent!

Dessuten vasker han bare når det er tomt i skapet, jeg vasker hver gang jeg har tid. Dette førte så klart til at han aldri måtte vaske klær ;-)

Nå tar jeg mitt og han sitt, og jeg er veldig mye mer fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig innretning, som skapt for å lage krangel.

Syns jeg, da.

Klesvasken er min jobb, men er det nødvendig (når jeg er bortreist, eller har mye å gjøre f eks), så tar han klesvask han også. Blir ikke problemer av det.

Men jeg syns det blir for dumt hvis alle skal vaske sine egne klær, f eks, da må en jo kjøre halvtomme maskiner hele tiden bare for å trumfe gjennom gnålet om at "nei jeg vasker ikke dine klær!!".

Men, en må jo bli enige om hvem sin jobb det er, som med alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ex-bridget

He-he! Min kjære dytter inn alt han kan, og er helt ukritisk til resultatet - rent er rent!

Dessuten vasker han bare når det er tomt i skapet, jeg vasker hver gang jeg har tid. Dette førte så klart til at han aldri måtte vaske klær ;-)

Nå tar jeg mitt og han sitt, og jeg er veldig mye mer fornøyd :-)

Ja det er vel typisk mannfolk, er det ikke ?

:-)

Når jeg først vasker, så tar jeg alt jeg, så han har det godt der. Men han setter pris på det da, og hjelper flittig til å henge opp (jeg er litt anti tørketrommel skjønner du).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han føler (minst) like stort ansvar for klesvasken som jeg gjør.

Det er tilfeldig hvem av oss som setter på en vask, og han har like god kunnskap om temperatur og slikt som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...