janka Skrevet 7. februar 2001 Skrevet 7. februar 2001 Jeg har i nesten alle mine 30 år vert plaget av atopisk eksem. Har tidligere bodd i flere byer og har i de periodene måttet gå til behandling på hudavd. Har måttet ta sol på vinteren for å bedre eksemen. For 4 år siden flyttet vi fra byen til landsbygda og det gjorde underverker for meg. Har ikke måttet på sykehus etter det og utbruddene har vert få og ikke så ille. For 4 mnd. siden fikk jeg barn. Under graviditeten begynte eksemen å blomstre igjen. Håpet at det skulle bedre seg etter fødselen, men det blir bare verre og verre. Skulle egentlig tatt behandling nå, men jeg ser ikke mulighet for å pendle til sykehuset flere ganger i uka når jeg har liten bebi. Hvilke kriterier må oppfylles for at man skal kunne søke om støtte til kjøp av solarium? 0 Siter
Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege Skrevet 7. februar 2001 Skrevet 7. februar 2001 janka De hormonelle forandringer under og etter svangerskap fører fra tid til annen nettopp til en slik forværring du beskriver. Utgifter til hjemmebehandling må du nok ta opp med hudlegen som har eller i fremtiden skal ta ansvaret for behandlingen. Får eksemet ditt et kronisk forløp i fremtiden, kan man jo tenke seg at Grunnstønad vil være med å dekke utgifter til Solarium hjemme. Under enhver omstendighet må det bli en spesialist-erklæring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.