Gå til innhold

Stigmatisering? VG-reklamen med en meget plagsom nordlending i badstua

Gjest Rød og Hvid

Anbefalte innlegg

Gjest Rød og Hvid

Et leserebrev i VG i dag klager over at fyren som egentlig er fra vestlandet spiller nordlending og skjemmer ut alle nordlendinger.

Men.... jeg kjenner jo to eller flere som er akkurat slik!

Akkurat som taxisjåførene fra Bergen i en komiserie for en tid siden. Det er jo slik de er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en annen

Noen av oss lar nok folk lese avisen i fred selv om vi kommer fra Nord-Norge ;)

Men ellers syns jeg det er en ganske artig reklame, helt ok, kunne ikke falle meg inn å klage på stigamtisering e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rød og Hvid

Noen av oss lar nok folk lese avisen i fred selv om vi kommer fra Nord-Norge ;)

Men ellers syns jeg det er en ganske artig reklame, helt ok, kunne ikke falle meg inn å klage på stigamtisering e.l.

Mine venner nordfra syns fyren er ubetalelig. De kjenner alle noen som er slik.

Å være redd for at noen skal tro at alle er slik, er å undervurdere andres intelligens.

Men en gang i tida sies det her, sto det i annonser i Aftenposten i spalten "Husrom leies ut" : "Ikke nordlendinger". Mange nordfra i gamle dager hadde ikke fullt sett med folkeskikk sett med østlendingers øyne, men det er lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke annet skjemmer han ut VG-lesere.

Men det er jo vitterlig slik de ER likevel.

=)

:)

Min datter sier at hun ikke vil kjøpe VG, for hun vil ikke bli plaget slik som i reklamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rød og Hvid

:)

Min datter sier at hun ikke vil kjøpe VG, for hun vil ikke bli plaget slik som i reklamen!

De har en fornuftig datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dialekta er faktisk ikke så ille - selv om han bommer litt, hehe.

Hvis noen er interessert i å ergre seg GRØNN over reklamer med wanna-be-nordlendinger, så er Findus fiskegrateng et must!

Så bredt snakker ikke alle nordlendinger til sammen en gang *hutre*

VM i lespe-S'er!

"Færsk fæsk og ein deilig mufskatkwrydrwra saus... Fså Fsian ho Mowr gjækk bort, fså hawr vi hoildt ofs tæ Fijndufs!"

:håner Findus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er interessert i å ergre seg GRØNN over reklamer med wanna-be-nordlendinger, så er Findus fiskegrateng et must!

VM i lespe-S'er!

"Færsk fæsk og ein deilig mufskatkwrydrwra saus... Fså Fsian ho Mowr gjækk bort, fså hawr vi hoildt ofs tæ Fijndufs!"

Nemlig! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VM i lespe-S'er!

Hehehe... Skal innrømme at jeg ikke hører forskjell på forskjellige nordlending-dialekter.

Men det verste jeg vet er folk som skal etterligne trønder-dialekt. Det er INGEN som får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... Skal innrømme at jeg ikke hører forskjell på forskjellige nordlending-dialekter.

Men det verste jeg vet er folk som skal etterligne trønder-dialekt. Det er INGEN som får det til!

ENIG - de sier

MYKJI LYS OG MYKJI VARME - det er kvalmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, det skal jeg viderebringe, så blir hun nok glad :)

Ja, da sier du "Rød og Hvid syns at du er klok" - hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG - de sier

MYKJI LYS OG MYKJI VARME - det er kvalmt!

Ja, og noen sier til og med "itte" istedet for "itj". Og så sier de "sjø" etter ALLE setninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da sier du "Rød og Hvid syns at du er klok" - hehe

Jeg hadde tenkt å si at:" En på Dol synes du er klok"!

Jeg får ofte nok kommentarer på at:"Åh, mamma, er du inne på den der doktoronline igjen!" Etterfulgt av stønning. Så jeg har tenkt å fryde meg over å fortelle henne at noen derfra faktisk skrøt av henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å si at:" En på Dol synes du er klok"!

Jeg får ofte nok kommentarer på at:"Åh, mamma, er du inne på den der doktoronline igjen!" Etterfulgt av stønning. Så jeg har tenkt å fryde meg over å fortelle henne at noen derfra faktisk skrøt av henne ;)

En venn av meg spurte bekymret om jeg var syk....ettersom han leste Doktoronline på en knapp nederst på min pc - - gjennom alle dager i flere år...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg spurte bekymret om jeg var syk....ettersom han leste Doktoronline på en knapp nederst på min pc - - gjennom alle dager i flere år...hehe

Mannen min bruker også å ta den på meg: "Neimen, er du syk igjen, du da stakkar?", men det er kun ironi, ingen omsorg eller bekymring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er å åpne så utrolig mange programmer, excel, word, etc etc, slik at DOL-knappen kun blir internettikonet! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er å åpne så utrolig mange programmer, excel, word, etc etc, slik at DOL-knappen kun blir internettikonet! ;-)

Dæven - - - :-) 21 tommer skjerm - vet ikke om jeg har så mange programmer - hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du sett den morsomme reklamen for Bokklubbene, der forfatterne kommer hjem til folk? Jeg synes den er veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du sett den morsomme reklamen for Bokklubbene, der forfatterne kommer hjem til folk? Jeg synes den er veldig god.

Ja, he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...