Gjest Rød og Hvid Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Et leserebrev i VG i dag klager over at fyren som egentlig er fra vestlandet spiller nordlending og skjemmer ut alle nordlendinger. Men.... jeg kjenner jo to eller flere som er akkurat slik! Akkurat som taxisjåførene fra Bergen i en komiserie for en tid siden. Det er jo slik de er! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er en annen Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Noen av oss lar nok folk lese avisen i fred selv om vi kommer fra Nord-Norge Men ellers syns jeg det er en ganske artig reklame, helt ok, kunne ikke falle meg inn å klage på stigamtisering e.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rød og Hvid Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Noen av oss lar nok folk lese avisen i fred selv om vi kommer fra Nord-Norge Men ellers syns jeg det er en ganske artig reklame, helt ok, kunne ikke falle meg inn å klage på stigamtisering e.l. Mine venner nordfra syns fyren er ubetalelig. De kjenner alle noen som er slik. Å være redd for at noen skal tro at alle er slik, er å undervurdere andres intelligens. Men en gang i tida sies det her, sto det i annonser i Aftenposten i spalten "Husrom leies ut" : "Ikke nordlendinger". Mange nordfra i gamle dager hadde ikke fullt sett med folkeskikk sett med østlendingers øyne, men det er lenge siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snoopy83 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Om ikke annet skjemmer han ut VG-lesere. Men det er jo vitterlig slik de ER likevel. =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurulf Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Om ikke annet skjemmer han ut VG-lesere. Men det er jo vitterlig slik de ER likevel. =) Min datter sier at hun ikke vil kjøpe VG, for hun vil ikke bli plaget slik som i reklamen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rød og Hvid Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Min datter sier at hun ikke vil kjøpe VG, for hun vil ikke bli plaget slik som i reklamen! De har en fornuftig datter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Dialekta er faktisk ikke så ille - selv om han bommer litt, hehe. Hvis noen er interessert i å ergre seg GRØNN over reklamer med wanna-be-nordlendinger, så er Findus fiskegrateng et must! Så bredt snakker ikke alle nordlendinger til sammen en gang *hutre* VM i lespe-S'er! "Færsk fæsk og ein deilig mufskatkwrydrwra saus... Fså Fsian ho Mowr gjækk bort, fså hawr vi hoildt ofs tæ Fijndufs!" :håner Findus: 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Dialekta er faktisk ikke så ille - selv om han bommer litt, hehe. Hvis noen er interessert i å ergre seg GRØNN over reklamer med wanna-be-nordlendinger, så er Findus fiskegrateng et must! Så bredt snakker ikke alle nordlendinger til sammen en gang *hutre* VM i lespe-S'er! "Færsk fæsk og ein deilig mufskatkwrydrwra saus... Fså Fsian ho Mowr gjækk bort, fså hawr vi hoildt ofs tæ Fijndufs!" :håner Findus: Nemlig! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurulf Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 De har en fornuftig datter. Takk skal du ha, det skal jeg viderebringe, så blir hun nok glad 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freya Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Dialekta er faktisk ikke så ille - selv om han bommer litt, hehe. Hvis noen er interessert i å ergre seg GRØNN over reklamer med wanna-be-nordlendinger, så er Findus fiskegrateng et must! Så bredt snakker ikke alle nordlendinger til sammen en gang *hutre* VM i lespe-S'er! "Færsk fæsk og ein deilig mufskatkwrydrwra saus... Fså Fsian ho Mowr gjækk bort, fså hawr vi hoildt ofs tæ Fijndufs!" :håner Findus: Hehehe... Skal innrømme at jeg ikke hører forskjell på forskjellige nordlending-dialekter. Men det verste jeg vet er folk som skal etterligne trønder-dialekt. Det er INGEN som får det til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hehehe... Skal innrømme at jeg ikke hører forskjell på forskjellige nordlending-dialekter. Men det verste jeg vet er folk som skal etterligne trønder-dialekt. Det er INGEN som får det til! ENIG - de sier MYKJI LYS OG MYKJI VARME - det er kvalmt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Takk skal du ha, det skal jeg viderebringe, så blir hun nok glad Ja, da sier du "Rød og Hvid syns at du er klok" - hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freya Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 ENIG - de sier MYKJI LYS OG MYKJI VARME - det er kvalmt! Ja, og noen sier til og med "itte" istedet for "itj". Og så sier de "sjø" etter ALLE setninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurulf Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Ja, da sier du "Rød og Hvid syns at du er klok" - hehe Jeg hadde tenkt å si at:" En på Dol synes du er klok"! Jeg får ofte nok kommentarer på at:"Åh, mamma, er du inne på den der doktoronline igjen!" Etterfulgt av stønning. Så jeg har tenkt å fryde meg over å fortelle henne at noen derfra faktisk skrøt av henne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg hadde tenkt å si at:" En på Dol synes du er klok"! Jeg får ofte nok kommentarer på at:"Åh, mamma, er du inne på den der doktoronline igjen!" Etterfulgt av stønning. Så jeg har tenkt å fryde meg over å fortelle henne at noen derfra faktisk skrøt av henne En venn av meg spurte bekymret om jeg var syk....ettersom han leste Doktoronline på en knapp nederst på min pc - - gjennom alle dager i flere år...hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurulf Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 En venn av meg spurte bekymret om jeg var syk....ettersom han leste Doktoronline på en knapp nederst på min pc - - gjennom alle dager i flere år...hehe Mannen min bruker også å ta den på meg: "Neimen, er du syk igjen, du da stakkar?", men det er kun ironi, ingen omsorg eller bekymring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 En venn av meg spurte bekymret om jeg var syk....ettersom han leste Doktoronline på en knapp nederst på min pc - - gjennom alle dager i flere år...hehe Trikset er å åpne så utrolig mange programmer, excel, word, etc etc, slik at DOL-knappen kun blir internettikonet! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Trikset er å åpne så utrolig mange programmer, excel, word, etc etc, slik at DOL-knappen kun blir internettikonet! ;-) Dæven - - - :-) 21 tommer skjerm - vet ikke om jeg har så mange programmer - hehehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Trikset er å åpne så utrolig mange programmer, excel, word, etc etc, slik at DOL-knappen kun blir internettikonet! ;-) Men har du sett den morsomme reklamen for Bokklubbene, der forfatterne kommer hjem til folk? Jeg synes den er veldig god. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Men har du sett den morsomme reklamen for Bokklubbene, der forfatterne kommer hjem til folk? Jeg synes den er veldig god. Ja, he he! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.