Gå til innhold

Sykepleierelever og psykolog


Gjest mamman til

Anbefalte innlegg

Gjest mamman til

Er det virkelig sant at sykepleierelever ikke kan gå til psykolog? Datteren min spurte om hjelp i dag og fikk beskjed om at de ønsket ikke sykepleierelever som gikk til psykolog, da fikk hun heller slutte studiet.

Jeg synes den var litt drøy jeg, at hun spurte om hjelp pga sine problemer skulle da ikke hindre henne i å bli sykepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vekk med fordommene

Jeg vet ikke hvem som har svart din datter.Kan høres ut som en person av den litt gamle skolen.

Det er veldig lurt av din datter å ta tak i ting mens hun ennå er student.

Mennesker fra alle profesjoner kan ha behov for hjelp.

Særlig lurt er det å bli ferdig med "egne" ting hvis du skal jobbe som sykepleier, lege, sosionom osv...

Ønsker din datter masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Det din datter har blitt fortalt er vås. På profesjonsstudiet i psykologi får de som føler behov for det individuelle psykologtimer (i tillegg til obligatorisk egenutvikling/gruppeterapi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamman til

Jeg vet ikke hvem som har svart din datter.Kan høres ut som en person av den litt gamle skolen.

Det er veldig lurt av din datter å ta tak i ting mens hun ennå er student.

Mennesker fra alle profesjoner kan ha behov for hjelp.

Særlig lurt er det å bli ferdig med "egne" ting hvis du skal jobbe som sykepleier, lege, sosionom osv...

Ønsker din datter masse lykke til!

Hun får skaffe seg time hos privat psykolog.

Det er ikke noe alvorlig galt men hun sliter litt for tida.

Takk for lykkeønskingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamman til

Det din datter har blitt fortalt er vås. På profesjonsstudiet i psykologi får de som føler behov for det individuelle psykologtimer (i tillegg til obligatorisk egenutvikling/gruppeterapi).

Jeg ble veldig overrasket. Hadde hun hatt en alvorlig psykisk lidelse kunne jeg kanskje forstått det. Kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Jeg ble veldig overrasket. Hadde hun hatt en alvorlig psykisk lidelse kunne jeg kanskje forstått det. Kanskje...

Var det studenthelsetjenesten som sa dette til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det din datter har blitt fortalt er vås. På profesjonsstudiet i psykologi får de som føler behov for det individuelle psykologtimer (i tillegg til obligatorisk egenutvikling/gruppeterapi).

Ved hvilket universitet er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvem spurte hun?

Men hvem var det hun spurte? Jeg er sykepleier, men har aldri involvert studiestedet i private helsespørsmål, jeg har brukt fastlege og henvisning fra denne, som alle andre. Jeg forstår ikke at studiestedet kan blande seg inn i hennes private anliggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamman til

Men hvem var det hun spurte? Jeg er sykepleier, men har aldri involvert studiestedet i private helsespørsmål, jeg har brukt fastlege og henvisning fra denne, som alle andre. Jeg forstår ikke at studiestedet kan blande seg inn i hennes private anliggende.

De er pliktig til å betale helsetjenestene hennes så lenge hun er elev fram til hun får frikort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Det hun har hørt er bare "bullshit", om jeg kan få bruke et så uakademisk uttrykk. Din datter har tydeligvis god selvinnsikt, noe som er en stor fordel når en skal jobbe i et omsorgsyrke. Det er alfor mange helsearbeidere som går for lenge med plagene sine og blir til slutt uføretrygdet fordi det har gått for lang tid før de har fått hjelp, eller de synes det er så flaut å søke hjelp at alt blir verre. AT hun er villig til å rydde noen problemer av veien før hun blir sykepleier og må ta seg av andres problemer er utvilsomt en stor fordel. Det tror jeg hun kan vokse på.

Hun har nok vært uheldig med den hun har snakket med. Om ikke studenthelsetjenesten har noe tilbud så gå veien om fastlegen og prøv å finn en privatpraktiserende i første omgang.

Ønsker din datter lykke til videre med studier :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eisomstillersegundrende

Hm.. høres rart. Har selv vært sykepleierelev en gang. Feikk hjelp fra velferdskonsulent på skolen samt av psykolog på ppt.

De mener ikke grunnen til at hun trenger pyskolog er så alvorlig at de tror studiet blir feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...