Gå til innhold

Pedofli, er det noe bare menn er befenget med?


Gjest Rød og Hvid

Anbefalte innlegg

Gjest Rød og Hvid

Noen av mine mannlige bekjendtskaper har fortalt om kvinnelige barnevakter som har utnyttet sin situasjon og begått ovegrep.

Er vi litt for blåøyede og tror kvinner er immune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en annen

Ja, desverre. Overgrep fra kvinner forekommer ikke så hyppig som fra menn, men de forekommer. Dette er ekstra tabubelagt og det er nesten aldri noe fokus på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rød og Hvid

Ja, desverre. Overgrep fra kvinner forekommer ikke så hyppig som fra menn, men de forekommer. Dette er ekstra tabubelagt og det er nesten aldri noe fokus på det.

Hvordan vil du sannsynliggjøre at kvinner ikke er mer tilbøyelig til overgrep overfor barn enn menn?

Jeg mener ikke allmene udokumenterte antagelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rød og Hvid

Hvordan vil du sannsynliggjøre at kvinner ikke er mer tilbøyelig til overgrep overfor barn enn menn?

Jeg mener ikke allmene udokumenterte antagelser.

I tilfelle hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

Hvordan vil du sannsynliggjøre at kvinner ikke er mer tilbøyelig til overgrep overfor barn enn menn?

Jeg mener ikke allmene udokumenterte antagelser.

Fordi jeg har lest forskning som tyder på det. Kan ikke referere til noe her og nå, men søk på nettet så finner du sikkert noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Ja, desverre. Overgrep fra kvinner forekommer ikke så hyppig som fra menn, men de forekommer. Dette er ekstra tabubelagt og det er nesten aldri noe fokus på det.

I tillegg er 2/3 av pedofile også homofile og retter sin interesse mot smågutter.

Dette faktum er om mulig ennå mer fortiet, fordi all kritikk mot homser er så politiks ukorrekt som det går an å få bli i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

I tillegg er 2/3 av pedofile også homofile og retter sin interesse mot smågutter.

Dette faktum er om mulig ennå mer fortiet, fordi all kritikk mot homser er så politiks ukorrekt som det går an å få bli i dagens samfunn.

1/1 av de pedofile er jo også mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

I tillegg er 2/3 av pedofile også homofile og retter sin interesse mot smågutter.

Dette faktum er om mulig ennå mer fortiet, fordi all kritikk mot homser er så politiks ukorrekt som det går an å få bli i dagens samfunn.

Det var jeg ikke klar over, og det er interessant hvis det forholder seg slik. Det bør selvsagt likevel ikke føre til en generell kritikk av alle homser, like lite som alle menn bør kritiseres for pedofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Det var jeg ikke klar over, og det er interessant hvis det forholder seg slik. Det bør selvsagt likevel ikke føre til en generell kritikk av alle homser, like lite som alle menn bør kritiseres for pedofili.

Neida. Det organiserte homomiljøet har gjort et krafttak for å rydde opp i egne rekker siden 70-tallet, hvor det å ha en "loverboy" med seg var tilnærmet helt akkseptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Ja, jeg tror vi er fryktelig blåøyde i så måte. Og hvis det skjer er det liksom guttens første erfaring og noe bra i enkeltes øyne. Guttene har desverre det problemet i tillegg at kroppen forråder dem, den reagerer fysisk på stimulering (jenter kan også oppleve dette.) Dermed kan man ha ekstra skamfølelser eller problemer i forhold til dette. For selv om man ikke ville det, reagerte kroppen med opphisselse. Man kan tenke tanker som: "kanskje jeg ville likevel?" "kanskje det ikke var et overgrep?" osv.... i tillegg vil man kunne få problemer med "god" seksualitet, fordi kroppen reagerer likt...:-( Man får ekstra skam og skyldfølelser.... i tillegg skal menn være det sterke kjønn...

Jeg har hørt om flere gutter som har hatt lærerinner som har hatt sex med dem.. pene ungdomskolegutter. Dette er avskyelig og overhode ikke bra. Man får problemer med tilknytning og nærhet.

Kvinner kan også begå overgrep mot jenter.

Kvinner begår også overgrep, og det er like forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

I tillegg er 2/3 av pedofile også homofile og retter sin interesse mot smågutter.

Dette faktum er om mulig ennå mer fortiet, fordi all kritikk mot homser er så politiks ukorrekt som det går an å få bli i dagens samfunn.

"applaus" :-)

Og i enkelte av disse miljøene er det sosialt akseptert, og tilogmed bra.

Har brutt kontakten med en god venn, fordi han syntes det var greit. At det er bare samfunnets normer som gjør det galt for en voksen mann å prøve seg på en 12 åring.

Denne personen tente på min nevø :-( Jeg kunne gjort mye rart. Glad vi tok det på telefon, ikke ansikt til ansikt ellers vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rød og Hvid

Neida. Det organiserte homomiljøet har gjort et krafttak for å rydde opp i egne rekker siden 70-tallet, hvor det å ha en "loverboy" med seg var tilnærmet helt akkseptert.

De har slitt med historien, der det å være pederast har vært akseptert i flere lange perioder i antikken. Dessuten har et stort antall munkeklostre vært tilhold for homofile og pederaster har hatt gode forhold og bragt med seg trenden ut til resten av lokalmiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uten nick denne gang..

Min mor forgrep seg på meg.. både psykisk og fysisk. OG seksuelt. Nå er jeg voksen, men sliter VELDIG! Trodde det skulle være sånn.. Ingen trodde vel at sånt foregikk.. jeg ble truet til å ikke fortelle noen om hva som foregikk.. Jeg er dessuten jente også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...