Gå til innhold

Menssmerter rett etter eggløsning..


Gjest jogeir

Anbefalte innlegg

Har nok aldri kjent så godt etter før,så jeg er ikke helt sikker på hvordan dette har vært tidligere..Jeg hadde eggløsning for ca.1 uke siden(målt tempen)Bare dager etter fikk jeg menssmerter,såpass at det nesten kan sammenlignes m.mensen.Har hatt det hver dag,men ikke hele tia.Brystene er ømme,og jeg kan være litt småkvalm(dette er IKKE innbildning:-))Jeg mener å huske at jeg leste et sted,at hvis man får ømme bryster etter eggløsninga,så er dette et tegn på at du har hatt en ordentlig eggløsning.Så,jeg lurer på:er disse etter-eggløsnings-smertene helt vanlig å ha?Så lenge før mensen?Eller er dt graviditetstegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg var hos gynokolog den 16/1-01 for eg skulle til kontroll fordi legen min meinte at livmorhalsen ikkje var som den skulle.Eg tok ultralyd og celleprøver fra overflata på livmorhalsen(cervix).Etter prøva blødde eg en liten grand kvar dag i ei uke og hadde sterke smerter i eggstokkane og område rundt i magen.Det var om trent som rier når du får barn.Men no når eg fikk mensen for to dager siden så styrtblør eg,eit stort bind varer ca.1/2-1time det er også store geleklumper som kommer ut dei er veldig store og noen små .Det eg lurer på er at når eg fikk svar på prøva viste den noe lett uregelmessige celler som kan tyde på en betennelse.Så eg skal til kontroll om 3mnd.men er denne blødninga noe eg bør kontakte legen min med no ?Har ikkje noe smerter i magen no.På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var hos gynokolog den 16/1-01 for eg skulle til kontroll fordi legen min meinte at livmorhalsen ikkje var som den skulle.Eg tok ultralyd og celleprøver fra overflata på livmorhalsen(cervix).Etter prøva blødde eg en liten grand kvar dag i ei uke og hadde sterke smerter i eggstokkane og område rundt i magen.Det var om trent som rier når du får barn.Men no når eg fikk mensen for to dager siden så styrtblør eg,eit stort bind varer ca.1/2-1time det er også store geleklumper som kommer ut dei er veldig store og noen små .Det eg lurer på er at når eg fikk svar på prøva viste den noe lett uregelmessige celler som kan tyde på en betennelse.Så eg skal til kontroll om 3mnd.men er denne blødninga noe eg bør kontakte legen min med no ?Har ikkje noe smerter i magen no.På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Eggløsningssmerter kommer ved eggløsning og går fort over, men iblant kan de fortsette, f.eks. hvis det kommer blødning i eggstokken. Det er ikke farlig, de det an også søk lege hvis det fortsetter inn i neste syklus eller hvis du får økende smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...