Gå til innhold

Jobbintervju - hvilke spørsmål?

Gjest Lundby

Anbefalte innlegg

Gjest Lundby

Jeg skal på jobbintervju på torsdag og gruer meg litt. Jeg syns det er vanskelig å "øve" meg. Men, kanskje dere kan hjelpe? Er det noen spørsmål dere husker som var vanskelige/bra å spørre?? Kom med forslag så kan jeg få øve litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har du søkt denne jobben? Hvorfor skal vi velge deg og ikke en av de andre som har søkt, alle er godt kvalifiserte? Hva vil du tilføre vår bedrift? Hvilken kompetanse mangler du som ville gjort deg enda bedre kvalifisert for denne jobben? Hvor er du og hva gjør du om fem år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen råd, lykke til

Hva vet du om bedriften/ stedet du søker på jobb hos?

Hva kan du bidra med i denne jobben? (=hvorfor skal de velge deg)

Hviken relevant erfaring har du?

Hvorfor bytter du jobb? Hvorfor sluttet du i forrige jobben du hadde?

Hull i cv-en din (hva gjorde du det året du bare tok fem vekttall?), hvorfor er den karakteren dårligere enn de andre, hvorfor valgte du det fordypningsfaget..

Hvis du er fleksibel (mht arbeidstid / sted / reising osv) så la det komme frem. Særlig hvis du er i en livssituasjon som tilsier lite fleksibilitet (hvis du har småbarn, si at partner tar sin del, kan være fleksibel osv)

Forventninger til lønn?

Ikke alle intervjuere er like flinke, så spør de ikke "riktige" spørsmål (hvor du får presentert deg bra) må du komme inn på dette selv.

De har allerede sett på papirene dine at du har de nødvendige kvaligikasjonene, så det er særlig det som ikke står på cv-en som er viktig (din personliget, evne til samarbeid, humør osv som er viktig).

Kle deg til det du tror er pent jobbeantrekk der du skal begynne, altså hva du ville hatt på deg i et møte der med folk utenfra etc.

Sjekk parkering / bussruter osv, så du er presis. Kom i god tid. Takk ja til kaffe eller vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...