Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Hun jeg er sammen med fikk av sin lege vite at hun hadde chlamydia, og siden vi har ubeskyttet sex hadde jeg også det.Hun fikk noen piller til meg og henne (Azitromax Tab).Trenger kun å ta 2 tabeletter.Jeg jobber i brasil og kommer ikke meg hjem på en stund enda, jeg har fått noen tabeletter av vår sykepleier der jeg jobber, de heter ERITREX, ESTOLATO DE ERITROMICINA dette er også tabeletter på 500 mg som jeg må ta i 10 dager. (Totalt 20 stk!!!)Vil jeg bli kvitt chlamydian med disse medisinene ?. Og er det 4 uker som gjelder for disse medisinene med tanke på avhold av sex ?Grunnet språk problemer kan jeg ikke spørre vår sykepleier om dette.Vet ikke om jeg har fått riktige medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183315-medisin-mot-chlamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

De tablettene du har fått inneholder antibiotikum erytromycin. Dette midlet er som regel effektiv mot Chlamydia. Du bør ta en litt lenger behandling enn din partner, som du har fått instruks om. Går det som en foroutsetter blirdu kvitt chlamydiainfeksjonen i lpet av behandlingstiden, så det skulle ikke være nødvendig med 4 ukers avholdenhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...