sliten&lei Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg er 27 år med sunn livsstil mht kosthold og trening, føler meg også bra psykisk. Jeg har imidlertid samme symptomer 2-5 ganger i måneden, mellom ett og to døgn av gangen. Hodepine, tissetrengthet, lett kvalme og veldig boblende, luftfylt mage. Disse dagene har jeg også meget mørke ringer under øynene og føler meg råtten innvendig. Det har vedvart i flere år (5-8?). Symptomene varer mellom ett og to døgn. Jeg har vært hos ernæringsfysiolog pga mistanke om matintoleranse men fikk en diett jeg ikke klarer eller ønsker å følge resten av livet. Han mistenkte candida og dietten hjalp noe, men det kan like så godt være fordi jeg mistet 7 kg og følte meg så fin! Jeg følger alles råd så godt jeg kan men ingenting hjelper. Dette reduserer livskvaliteten min sterkt, og når jeg kjenner det er på vei kan jeg ingenting gjøre. Ofte kommer det ubeleilig som før sosiale tilstelninger, derfor har jeg mistenkt at det kan være stress, men som sagt har jeg prøvd det jeg kan for å få det bort. Håper nå at det høres kjent ut for dere så jeg endelig kan få en diagnose, at det er en enkel, fysiologisk grunn som f.eks mangel av et vitamin eller en sykdom med dissesymptomene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183318-hodepine-og-urolig-mage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Tenker i første omgng at mye av plagene dine kan være forenlig med irritabel tarm. Les litt om dette her i DOL; mye har vært skrevet. Ujevn tarmaktivitet kan gi luftsmerter, lett kvalme og hodepine, samt hos noen urolig søvn. Mange jenter får økt vannlatingstrang ved urolig mage. Prøv å vær litt detektiv mtp hva du spiser dagene før plagen kommer. Mer bakevarer/hvetemel, mer sukker? Mer søt melk? Drikker for lite? Sitter for mye? Ikke tid til "daglig" toalettbesøk? Prøv en periode å kutt ut søt mel, erstatt den med Biola-melk med 1ss Vi-siblin fiberpulver morgen og kveld ( apotekvare). Regner med at urinveisinfeksjoner er utelukket. Dersom plagene fortsetter bør legen din starte en utredning av tarmene. Hos noen jenter kan eggløsning gi mageknip. prøv å finn ut om det er en sammenheng. I tilfelle vil en p-pille kunne hjelpe deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183318-hodepine-og-urolig-mage/#findComment-1249295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.