Gå til innhold

Måleravlesning på strøm

Gjest Grønnskolling

Anbefalte innlegg

Gjest Grønnskolling

Hei!

Jeg leste av strømmen i dag, og sendte avlesningen til Hafslund på nett. Nå lurer jeg imidlertid på om jeg gjorde en tabbe. Jeg skrev nemlig inn alle siffrene som sto på strømmåleren (er det ikke sånn at man ikke skal ta med desimalsifferet?).

Mitt spørsmål blir da: vil dette påvirke strømregningen min på noe vis? (altså, hvis jeg for eksempel skriver 001930, i steden for 00193). Jeg syns i alle fall at det var påfallende hvor høyt strømforbruket mitt var denne gang.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rød og Hvid

Vi fikk feil regning på 133 000 kr (skulle vært 2700), så det finnes ikke kontroll. Ring og sjekk om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe - hvis du har sendt inn avlesninger jevnlig, så er det jo tydelig hva som er en realisitisk målerstand. Og det øker ikke med ett siffer på et kvartal.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk feil regning på 133 000 kr (skulle vært 2700), så det finnes ikke kontroll. Ring og sjekk om en uke.

Å fysj!

Kompetansen og kontrollen til e-verkene er kjørt helt i grøfta etter ommleggingene de siste årene.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rød og Hvid

Å fysj!

Kompetansen og kontrollen til e-verkene er kjørt helt i grøfta etter ommleggingene de siste årene.

"...................................."

Det er visst ikke rekorden, den lokale blomsterbutikken fikk en regning på 260 000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet skal ikke dette ha noe å si hvis de som legger inn målerstand er våkne. Hafslund har og et system som varsler hvis endring i forbruk blir for stort.

Men enten kan du ringe dit igjen med en gang eller så avventer du og følger godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er visst ikke rekorden, den lokale blomsterbutikken fikk en regning på 260 000 :)

På jobben har vi fått mye større regninger enn dette; men det er vel normalt for større bedrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rød og Hvid

På jobben har vi fått mye større regninger enn dette; men det er vel normalt for større bedrifter.

En her ble litt forskrekket, og altruistisk norsk som hun er, så trodde hun at hun måtte betale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnskolling

Hei!

Takk for svar! Jeg tok nå en telefon til Hafslund for å være på den sikre siden. I følge dama jeg snakket med på kundeservice ville dette hatt stor betydning for strømregningen min. Feilen ble imidlertid rettet opp, så nå er alt i den skjønneste orden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...