Gå til innhold

I dag har jeg vært i Drammen :)

flisa

Anbefalte innlegg

Jeg syns den byen er ganske stygg.....som en elvekant med hus i skyggen av flere brokar...

Er det noe som er veldig bra med Drammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

10

• Mary Poppins

5

• Blåmor

3

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly

Jeg fant et par Dr Martens sko der en gang, som jeg hadde leita Oslo rundt etter. Veldig fine sko. Lilla og sånn litt semska. Det var de eneste skoa jeg fikk på meg da jeg var gravid med Snorkfrøken. Yndlingsskoa mine. De blir 9 år gamle nå denne måneden her. Jeg har dem på meg i dag, forresten.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søm, stoff og stil er veldig bra med Drammen. Nesten værdt en kjøretur over fjorden for å komme seg dit altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest truddelure

Jeg har alltid likt Drammen de gangene jeg har vært der, synes at byen er helt okey jeg. Liker å rusle rundt der, enten i sentrum eller langs elva. Lurer på å flytte dit faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aass bryggerier!

JA! den kjøper jeg - vi fikk servert sånn sparklingvasser med fersken-smak - den var GOD! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et usannsynlig heftig minne fra Rica hotellet der. Så heftig at jeg flytta fra gubben noen måneder etterpå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant et par Dr Martens sko der en gang, som jeg hadde leita Oslo rundt etter. Veldig fine sko. Lilla og sånn litt semska. Det var de eneste skoa jeg fikk på meg da jeg var gravid med Snorkfrøken. Yndlingsskoa mine. De blir 9 år gamle nå denne måneden her. Jeg har dem på meg i dag, forresten.:)

Har du husket å pusse dem? De trenger litt skokrem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et usannsynlig heftig minne fra Rica hotellet der. Så heftig at jeg flytta fra gubben noen måneder etterpå......

WOW! hehe

Der har jeg også vært - men da hadde nok du reist - for noe så spennende var det ikke der! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! hehe

Der har jeg også vært - men da hadde nok du reist - for noe så spennende var det ikke der! hehe

Dette var i 1989. Men jeg husker det VELDIG godt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Byen er grei nok, hvis du kan betrakte den gjennom bilens sladrespeil.

If ju nåv våt ai min...

bøt ai hæd to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen Drammen

Ja, flisa, hvis man faktisk stopper bilen og tilbringer tid i Drammen er det en ganske så hyggelig by.

Lørdag i sommermånedene er det et lite tog "Tøffetoget" som kjører fra torget og litt rundt i kvartalene rundt torget med barna.

Dette toget har gått hvert år i over 30 år! Det er en snill pensjonist som gjør denne koselige jobben for barna. Tror det koster 5 eller 10 kr pr tur.

Torget er kjempekoselig sommer som vinter, i år var det World Cup her og oppmøtet var enormt og stemningen stor!

Det er skøytebane midt på torget om vinteren der byens borgere kan gå på skøyter.

Om sommeren er det blomsterboder og frukt-og grønnssaksboder med ferske varer fra gårdene rundt om i Drammensområdet.

Rundt Drammen er det mange flotte turområder, bl.a. Spiralen, elveparken som virkelig har blitt opprustet den senere tid. Koselig å ha picnic, eller sykle en tur langs elven.

Det er koselige kafeer og utesteder her i Drammen for de som er intr. i det.

Barnehagedekningen nærmer seg full dekning, da det bygges flere nye bhg i Drammen, og neste år på denne tiden, er vi oppe i ca. 90% dekning, hvilket er langt over snittet for Oslo.

Kulturlivet i Drammen blomstrer, med kulturskolen for barn (som har ventelister), og mange oppsetninger på teateret. Interessen for teateret er økende, med mange som ønsker å ha oppsetninger her, samt at innbyggerne er flittige gjester.

Hver høst er det elvefestivalen med konserter og bra oppmøte av byens borgere.

Så, flisa, det er mye som skjer her i Drammen. Mye av det positive kan du ikke lese om i media, eller finne ut av når du kjører gjennom byen, men faktisk tilbringe tid her.

Slik er det med de fleste steder, så det er like greit å være åpen og positiv for denne byen som for andre byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flisa, hvis man faktisk stopper bilen og tilbringer tid i Drammen er det en ganske så hyggelig by.

Lørdag i sommermånedene er det et lite tog "Tøffetoget" som kjører fra torget og litt rundt i kvartalene rundt torget med barna.

Dette toget har gått hvert år i over 30 år! Det er en snill pensjonist som gjør denne koselige jobben for barna. Tror det koster 5 eller 10 kr pr tur.

Torget er kjempekoselig sommer som vinter, i år var det World Cup her og oppmøtet var enormt og stemningen stor!

Det er skøytebane midt på torget om vinteren der byens borgere kan gå på skøyter.

Om sommeren er det blomsterboder og frukt-og grønnssaksboder med ferske varer fra gårdene rundt om i Drammensområdet.

Rundt Drammen er det mange flotte turområder, bl.a. Spiralen, elveparken som virkelig har blitt opprustet den senere tid. Koselig å ha picnic, eller sykle en tur langs elven.

Det er koselige kafeer og utesteder her i Drammen for de som er intr. i det.

Barnehagedekningen nærmer seg full dekning, da det bygges flere nye bhg i Drammen, og neste år på denne tiden, er vi oppe i ca. 90% dekning, hvilket er langt over snittet for Oslo.

Kulturlivet i Drammen blomstrer, med kulturskolen for barn (som har ventelister), og mange oppsetninger på teateret. Interessen for teateret er økende, med mange som ønsker å ha oppsetninger her, samt at innbyggerne er flittige gjester.

Hver høst er det elvefestivalen med konserter og bra oppmøte av byens borgere.

Så, flisa, det er mye som skjer her i Drammen. Mye av det positive kan du ikke lese om i media, eller finne ut av når du kjører gjennom byen, men faktisk tilbringe tid her.

Slik er det med de fleste steder, så det er like greit å være åpen og positiv for denne byen som for andre byer.

Jeg kommer jo fra en like tilsynelatende stygg by; Moss.

Jeg stoppet jo bilen, jeg var i et møte, og de snakket varmt for Drammen de, skrøt av Miljøpris etc. og teateret, :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Tja, jeg er ikke særlig kjent i Drammen - men tror ikke det er så mye verre enn Moss.

Med andre ord: Man må lete litt for å finne sjarmen og skjønnheten..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er ikke særlig kjent i Drammen - men tror ikke det er så mye verre enn Moss.

Med andre ord: Man må lete litt for å finne sjarmen og skjønnheten..

:-)

Jupp - men HAlden er bedre enn jeg trodde i alle fall - riktig en by jeg kunne trives i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Har du husket å pusse dem? De trenger litt skokrem:-)

Det er i grunnen sant. Kanskje jeg skal kjøpe skokrem i morra. De fortjener tross alt en liten puss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...