Banditten Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hei. Var hos gynekolog i dag og det viste seg at jeg har en muskelknute i livmoren på 3 cm og en mindre. Samt så jeg har hevelse på den ene eggstokken, der var det ikke noen egg. Når jeg tenker meg om har jeg hatt litt blødninger etter samleie noen ganger. Legen henviser meg til sykehus som vil ta noe tid etter som jeg skjønte. Dette haster litt da min mann og jeg forøker å få barn. Han er 44 og jeg 32 så hva kan man gjøre for å få denne psossesen til å gå hurtigere? Jeg skjønte at det må et operativt inngrep til. Hva kan denne hevelsen på eggstokken være? Legen var litt sparsommelig med informasjon,han mente at det var bedre sykehuset fikk ta en utredning.Man blir jo litt bekymret så hvis noen har erfaring eller kjenner til denne problemstillingen, setter jeg pris på hurtig tilbakemelding.Harley 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183346-muskelknuter-og-hevelse-i-eggstokk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Myskelknuter, myomer i livmoren er ganske vvanlig, og ufarlig. Men de kan ligge slik til at de hindrer et egg i å kunne feste seg, så gynekologene på sykehuset må vurdere om de skal fjærnes. vanligvis fjærnes ikke så små muskelknuter, medmindre de gir opphav til blødninger. Hevelsen på eggstokken er mest sannsynlig en godartet cyste, dette behøver ikke bety at noe er galt. Noen kvinner har cystser som ikke blir borte som normalt etter eggløsning, men de forsvinner etterhvert. Gynekologene skal nok undersøke eggstokken nærmere. De vil forhåpentligvis kunne gi svar på om disse funnene har noe med evnen ti å bli gravid å gjøre. Kanskje blir det startet videre utredning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183346-muskelknuter-og-hevelse-i-eggstokk/#findComment-1249296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.