Gå til innhold

Buspar--- noen som har erfaring med den


inkink

Anbefalte innlegg

Leste ett innlegg litt lenger ned der buspar ble nevnt... sto at det virket bra mot angst og at det også påvirket dopamin--- ikke bare

serotinin og at det ikke er avhengighets-dannende...

Nå regner jeg ssri som avhengighet dannende...ikke alle som gjør det, men for meg fungerer de slik.

Hvordan er det med buspar, på samme måte som ssri eller?? og hva med bivirkninger? Like individuelllt som alt annet kanskje...

Er dette en kur, eller noe man kan ta etter behov???

Noen som kan fortelle meg mer?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

Til nå er det ikke noe som tyder på abstinensproblemer ved seponering ei heller er Buspar forbundet med misbruk. Det som i flere tilfeller har vist seg er at det doseres for lavt (de fleste må over 40mg) og prøves ut i for kort tid (noen trenger 4uker) . Medisinene bør tas daglig for å oppnå best mulig resultat.

Bivirkningene er de "vanlige": svimmelhet, hodepine, kvalme og uro.(bl.a) Jeg vil nok si det er et relativt "snillt" medikament og for svært mange fungerer det bra mot angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Buspar er et angsdempende middel som fås på blå resept, og er derfor ikke som sobril og liknende.

Det trappes opp på lik linje med andre medisiner, og du går på det hver dag. Med andre ord vil nok du tenke på det som vanedannende, i og med at du ikke kan bråseponere. Men det er ikke vanedannende i den andre betydningen av ordet, som med valium, stesolid.

Selv fikk jeg hodepine av den dessverre, men nå får jeg hodepine bare av å tenke på det.

Så den kan være vel verd et forsøk.

Vh bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...