Gå til innhold

Tilbakevendende halsbetennelse

Anbefalte innlegg

Jeg er i den siste tiden blitt plaget med tilbakevendende halsbetennelse. Symptomene har vært vondt å svelge, rød hals, "ekkel" smak i munnen, lett slimdannelse.

Første gangen jeg fikk det ble det til slutt så forferdelig vondt å svelge at jeg oppsøkte lege. Og etter et legebesøk ble jeg satt på en penicillin-kur (Weifapenin) på ca 10 dager. Dette hjalp straks, men etter avsluttet kur, begynte jeg igjen å kjenne de samme symptomene etter 2-3 dager. Etter konsultasjon med lege igjen, ble jeg så satt på en ny kur på ca 15 dager med en annen antibiotikatype (husker ikke hvilken), og igjen forsvant symptomene straks jeg begynte med dette. Men altså nå etter avsluttet kur begynner jeg igjen (4 dager etter) å kjenne de samme symptomene, men nå foreløpig i mildere form enn tidligere. For ordens skyld har min samboer ikke vært plaget av dette, selv om vi har praktisert normalt samliv.

Har jeg et dårlig immunforsvar? Eller er det min samboer som smitter meg på nytt, men uten at hun kjenner noen symptomer selv? Eller har jeg fått noen veldig resistente bakterier?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18337-tilbakevendende-halsbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det bør sikres ved blod-/halsprøve at det hver gang sikkert dreier seg om en bakteriell infeksjon,og ved å sende halsprøven til dyrkning kan det fastslås med sikkerhet hvilke medisiner som virker 100%.

Hvis plagene likevel kommer tilbake bør kanskje øre-nese-hals legen se på dette mtp.annen type behandling.Gjentatte antibiotika-kurer er ikke heldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...