Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har allergi for bjørkepollen. I flere år har det artet seg slik at jeg tetner i nesa (hovne slimhinner - ikke tyntflytende), blir trøtt, ukonsentrert og utafor. Er virkelig unyttig på jobb,altså...

Samtidig med at disse kjente symptomene kom i år, merket jeg at jeg tetnet i halsen. Jeg blir helt tørr og det klistrer seg sammen når jeg svelger. Samtidig er jeg også tørr i munn, øyne og lepper.

Dette letner seg når jeg putter noe i munnen, som urteekstrakt, hostesaft fra helsekosten, repsils etc.

I neste omgang slimer jeg både fra nese og hals.

Jeg holder på å bli sprø - og lurer på om dette høres ut som kjente allergireaksjoner?

Jeg har en lege som ikke er spesielt informativ hva angår behandlingsformer. Jeg selv gikk i årevis med denne allergien uten å merke plagene så tydelig.

Etter å ha fått unger har det forverret seg, og jeg innser vel at det er på tide å tenke behandling fremfor bare å "holde ut".

Har sporadiske forsøk med clarityn bak meg, følte ikke at det hjalp det spor.

Jeg håper noen har innspill og tips til meg :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183375-tetner-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chance1365380587

Hei!

Jeg har hatt akkurat sånn som deg. I tillegg klør det noe vanvittig i nesa, og i ganen. Det hvite i øynene hovner opp og blir knall-rødt. Clarityn for meg er bare barnematen. Nå har jeg prøvet meg frem med mange forskjellige typer medisiner. Så sterkere saker må nok til for din del også. Jeg bruker Telfast tabletter, Lokilan nesespray og Spersallerg øyedråper, og det fungerer bra. Nesesprayen svir fælt, men den er effektiv. Du burde prøve disse medisinene.

Lykke til!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183375-tetner-i-halsen/#findComment-1246664
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...