Gå til innhold

Zeldox ved bipolar.


Gjest Trøtt i tryne!

Anbefalte innlegg

Gjest Trøtt i tryne!

Jeg lure på... Er dette en manisk fase?

Tenke masse, tendens til kaos i hode.

Sur, irritabel, frekk.

Søvnproblemer. Sovner om kvelden, men våkner etter et par timer.

Varer gjerne et par dager, for å så sove godt en natt og bli veldig glad, full av tiltak, kreativ, men ikke ukritisk.

Mine deppressive perioder er tunge og likner ikke dette.

Hadde en slik fase for et år side og brukte da zeldox, som fungerte veldig godt.

Men det er vel egentlig en psykose medisin?

Har prøvd ut alt av stemningsstabiliserende uten godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elinamaria

Har du prøvd vanlige antidepressiva da? For det du beskrev hørtes ikke nødvendigvis ut som en mani.

En kan bli sur, frekk og irritabel når en er litt lettere deprimert. Så at de tunge depresjonene oppleves helt annerledes.

Zeldox er psykosemedisin, men alle medisiner brukes jo til annet enn det de opprinnelig var brukt for, i tillegg.

Jeg hadde ingen hjelp av Zeldox, ble sint og fikk angst.

Men om den funker bra for deg synes jeg du burde bruke den! Folk er SÅ forskjellige, reagerer forskjellig på samme medisiner, slik er det med den saken. :-)

(Zyprexa, som er ment til psykose og mani, det hjalp meg utrolig på DEPRESJON. Bare et eks.)

Og, om man ikke vinner fram med en SS, kan man kombinere flere. Mange bipolar trenger kombinasjoner av medisiner, har jeg inntrykk av. Kan godt hende du har prøvd og da, for alt jeg vet. Men det kan ta lang tid før en finner det som fungerer optimalt for seg, uten for mye bivirkninger. Selv ble jeg rimelig bra av Fontex, Lamictal og Zyprexa, men la på meg 15 kg. Ble helvetes dårlig med Fluanxol. Men med å øke på Lamictalen til høyere dose, og legge til litium har jeg gått ned i vekt og vært rimelig frisk. Lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Moderne antipsykotika som bla Zeldox brukes nå mye ved bipolar lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...