Gå til innhold

NHD/problem? med Zoloft


ikke noen

Anbefalte innlegg

Jeg har spist Zoloft en stund nå, og kom opp i max dose, 4x50mg/daglig for en tid tilbake. Etter en tid fikk jeg fornyet resepten, og fortsatte på samme måte. Men etter noen dager ble jeg nokså svimmel, ør, balanseproblemer, uvirkelighetsfølelse osv. Det varte ganske lenge. Tok det opp med legen som sa at det ikke var uvanlig, og at det nok kom til å gi seg - kort sagt: Stå på.

Han hadde jo rett. Det gikk en laaang stund, så begynte det å stabilisere seg. Jeg skal ikke tilbake til ham før i slutten av mars (han er forresten bortsreist nå).

Men - så oppdaget jeg igår at Apoteket har ikke skrevet ut det legen sa (5o mg tabletter). De har skrevet ut 100 mg tabletter. Det vil si at jeg nå gjennom lengre tid har tatt 400 mg/daglig.

Jeg er sikkert dum som ikke dobbeltsjekka pakningen.

Spørsmålet er om det gjør noe, og hva skal jeg gjøre? Det siste legen min sa til meg var at man skulle uansett endringer ikke forandre den dosen man sto på på minst 6 mnd - noe med nyere forskning osv.

Jeg kan føye til at jeg har det ikke så verst. Problemer med balanse i trapper og sånn, og kanskje litt ør, men ellers OK.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her synes jeg du skal trappe ned. En skal ha en særdeles god grunn til å bruke en så høy dose.

Forslag:

Trapp ned til 300 mg fra i dag. Fortell meg hvordan det går hver annen dag fremover, så skal jeg prøve å lede deg ned til en forhåpentligvis mer hensiktsmessig dose.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg du skal trappe ned. En skal ha en særdeles god grunn til å bruke en så høy dose.

Forslag:

Trapp ned til 300 mg fra i dag. Fortell meg hvordan det går hver annen dag fremover, så skal jeg prøve å lede deg ned til en forhåpentligvis mer hensiktsmessig dose.

[email protected]

Tusen takk for så fort svar. Jeg skal gjøre det du sier. Men skal jeg skrive meldingene her på psykiatriforumet, eller bruke mail-adressen du oppga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tusen takk for så fort svar. Jeg skal gjøre det du sier. Men skal jeg skrive meldingene her på psykiatriforumet, eller bruke mail-adressen du oppga?

Bruk mail. Da er det mindre risiko for at jeg overser meldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...