Gå til innhold

NHD Vil gjerne ha din mening...


dog1365380703

Anbefalte innlegg

dog1365380703

Hei NHD

Først må jeg få takke så mye for at du gir deg tid til å svare så mange her og for en fin side.

Men jeg vil gjerne ha din mening om dette:

For ca. fire år siden da jeg gikk på rehabeliteringspenger sendte trygdekontoret meg til en spesialist i psykriatri for å få en utalelse om jeg fremdeles kvalifiserte meg til å videre få rehabeliteringspenger.

Denne ga meg en opptur med å berolige meg med å si at jeg skulle ikke være bekymret, for han skulle skrive til trygdekontoret og at de ville nok fortsette å gi meg samme økonomiske støtten.(jeg hadde også fortalt ham at jeg da var gjeldsslave).

Jeg var selvfølgelig utrolig lettet over hans utsagn og følte meg selvfølgelig trygg siden han var spesialist og trygdekontoret i utgangspunktet hadde sendt meg dit for evaluering.

Men alt viste seg å bare være tull. Legen min lo og sa jeg kunne ikke regne med støtte og noen uker etter fikk jeg blankt avslag i fra trygdekontoret...sammen med inkassoene mine...lang i masken og uten penger. Lengre nede enn noen gang.

Trygdelegen (som jeg ALDRI har møtt) hadde avgjort min sjebne.

Syntes ikke du det er rart at de vil ha en utalelse fra en spesialist i psykriati nå de likevel gjør det stikk motsatte av det denne fortalte meg?

Hører så alt for mye rart om trygde kontoret og jeg vet at mye av det er sant.

Burde ikke det snart vært en gjennomgang etter hvert der for å påminne de om at det er mennesker de har med å gjøre?

Vi med psykiske problemer har ofte ett behov for trygghet men når systemet svikter kan det være fatalt for mange...også så unødvendig.

Hilsen "dog"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, jeg synes det virker svært inkonsekvent av Trk at de først ber om spesialistuttalelse for deretter å se helt bort fra innholdet i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det virker svært inkonsekvent av Trk at de først ber om spesialistuttalelse for deretter å se helt bort fra innholdet i denne.

Det virker som de er mer opptatt av å innhente uttalelser fra kreti og pleti enn å bry seg om hva som står der.

):

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...