Gå til innhold

Små røde blemmer i ansiktet

Anbefalte innlegg

Gjest Jonantine

Hei

For 2 år siden fikk jeg Urtikaria. Jeg har ikke vært plaget av det det siste halve året, etter jeg hadde 8 akupunktur timer. Men...jeg får fortsatt små røde prikker i hele ansiktet (blemmer..) etter å ha koset med kjæresten min, som har sjegg. Jeg vet det er pga sjegget hans. Han har jobbet i utlandet de siste to årene, slik at vi har ikke sett hverandre mere enn en gang i mnd. Etter å ha vært sammen med han, kommer prikkene i ansiktet etter 4-5 dager. De forsvinner som regel ett par uker etter at jeg har dratt fra han. Litt raskere dersom jeg tørker de ut ved å ta solarium. Men nå har kjæresten min flyttet hjem, og prikkene forsvinner derfor ikke. I løpet av de siste to årene, har jeg vært hos 2 hudleger og 4 vanlige leger, alle hadde forskjellige svar på hva prikkene i ansiktet var og ga meg resepter på antibiotika kurer, sopp kremer, allergi tabeletter, kortison salver etc. Ikke noe av dette hjalp. Har dere noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18348-sm%C3%A5-r%C3%B8de-blemmer-i-ansiktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Jonantine.

Få mannen/kjærsten din til å være nybarbert før kosing. Beskytt huden ved å smøre med fet krem på forhånd.

Etter "intens" kos, bruk rensekrem.

Jeg tror rett og slett at det er mekanisk irritasjon. Jeg har sett dette før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...