Gå til innhold

Solbriller til under 500...

Gjest For gjennkjennbart

Anbefalte innlegg

Gjest For gjennkjennbart

...er absolutt ingenting å ha, sa en av lærerne til mitt barns klasse.

Dette sa han til hele klassen og påsto hardnakket at å kjøpe solbriller til under 500 kr, ja det var det samme som å gå uten.

500 var minsteprisen, da begynte det å bli bra.

Hørt sånt sprøyt. Faen til tull, og dette biter jo ungene selvsagt på og kommer hjem og nærmest krever at det er et must.

Ungene er 11-12 år gamle.

Går man i en sportsbutikk så får man da solbriller til 200-300 kr, som er bra nok i massevis.

Hva sier man egentlig til sånt, for læreren har jo rett - ikke sant. Det tror ungene ialle fall.

Hva mener dere, og hva ville dere ha gjort?

Jeg syntes det er helt vanvittig av en lærer å si noe sånt. Det er da nok kjøpepress som det er, om ikke lærerne skal være med på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest papirtiger

Så utrolig teit..

Briller til 19.90 har akkurat like bra beskyttelse som briller til 1990.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg ville tatt en telefon til en optiker eller tre for å få en ekspertuttalelse, og deretter til den breikjefta læreren for å høre hvordan ordene egentlig falt, hva han mente med det, og evt hva han tenker å gjøre for å rette opp uttalelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

"Se, han har jo ingen klær på!"

Same shit - new wrapping! :-)

Mulig jeg er litt treg nå i natten, men den forsto jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For gjennkjennbart

Pøh! Hva er det for noe tull??!!!

Helt utrolig at lærere bidrar til økt kjøpepress og muligheter for mobbing i klassen, for ikke å snakke om at han snakket om noe han ikke hadde peiling på!

Print ut vedlagte artikkel og vis ham!

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/31/261136.html

Takk, den er printet ut, men jeg tviler på at det nytter. Han er et stabeist og vet alltid best.

Så jeg skaper vel bare ubehag for ungen min hvis jeg lager noe nummer ut av det.

Jeg må si jeg ble nokså heit i topplokket da ungen min kom hjem og fortalte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt treg nå i natten, men den forsto jeg ikke. :)

Det er et sitat fra et kjent eventyr, og jeg mener at det i bunn og grunn passer i denne sammenhengen her også, selv om du verken er keiser eller spørsmålet gjelder klær! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, den er printet ut, men jeg tviler på at det nytter. Han er et stabeist og vet alltid best.

Så jeg skaper vel bare ubehag for ungen min hvis jeg lager noe nummer ut av det.

Jeg må si jeg ble nokså heit i topplokket da ungen min kom hjem og fortalte dette.

Skjønner at det ikke er så lett. Men det er for galt at foreldre skal utvise snillisme overfor lærerne fordi man er redd for at barnet til slutt kan være den som taper på det.

Jeg ville ha vurdert å vise ham utskriften og på en pen måte be han om å ta opp dette i plenum, uten å nevne hvem som har tatt det opp med ham.

Evt kunne du sende utskriften til ham anonymt, men det er da en fare for at han ikke vil gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ta det opp på neste foreldremøte. Du får garantert støtte av de andre foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For gjennkjennbart

Høres ut som en moden lærer.

Det verste er at han ikke akkurat er av den yngre garde heller. Og da veier jo hans ord enda tyngre i ungenes ører - om du skjønner.

Han er jo lærer, han kan, han vet best.

Møkkamann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det verste er at han ikke akkurat er av den yngre garde heller. Og da veier jo hans ord enda tyngre i ungenes ører - om du skjønner.

Han er jo lærer, han kan, han vet best.

Møkkamann.

Såpass. Jeg gikk automatisk ut fra at fyren var en nyutdannet lærer da jeg leste innlegget.

Uansett er det en utrolig merkelig ting å si til elleveåringer. De er jo ikke påvirkelige i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest For gjennkjennbart

Ta det opp på neste foreldremøte. Du får garantert støtte av de andre foreldrene.

Noen kanskje, men jeg tror det er bedre å gjøre det litt mer anonymt, og be han holde kjeft ovenfor ungene, slik at ingen av dem vet hvor dette kommer fra.

Du skjønner - det er mange foreldre i den klassen som har nok av penger og attpå til prøver å kjøpe ungene sine populæritet ved å gi dem merkeklær og de hotteste mobilene osv.

Det funker allikevel ikke for de verste av dem, for personligheten dems er ikke hip nok uansett hvor mye de får eller har.

Men at en lærer kan være så korka?

Det er ikke det at jeg ikke har råd til å kjøpe solbriller til 500 kr til min unge - så fattig er jeg ikke, men jeg syntes det er totalt unødvendig. Og h*n trenger ikke slikt for å være populær heller. H*n er det pga. sin personlighet.

Men det er et feil signal å gi, og unger er unger og har en tendens til å legge fra seg/glemme igjen ting osv.

Latterlig også at unger på 11-12 år skal gå med merkebriller.

Hadde det enda vært slik at de var så mye bedre, så (hadde det jo vært en ting) og man ville jo da selvsagt kjøpt det som skånet ungen bedre/best, men de er jo ikke bedre.

Jeg blir kvalm av den mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk ting å si av en lærer! Jeg bruker solbriller på sjette året som kostet kr. 49 da jeg kjøpte dem, og de virker fortsatt veldig bra! De er kanskje ikke så fryktelig moteriktige, men who cares så lenge de gjør nytta si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For gjennkjennbart

Såpass. Jeg gikk automatisk ut fra at fyren var en nyutdannet lærer da jeg leste innlegget.

Uansett er det en utrolig merkelig ting å si til elleveåringer. De er jo ikke påvirkelige i det hele tatt...

"Uansett er det en utrolig merkelig ting å si til elleveåringer. De er jo ikke påvirkelige i det hele tatt..."

Nei, ikke i det hele tatt gitt. Det er veldig moro også, å stå å diskutere dette med ungen sin - noe som burde vært unødvendig.

"Så du vet bedre enn læreren da ligsom"

Kan fort bli galt samme hva man sier da igrunn, så man må på en måte veie ordene korrekt. For ungene skal jo også ha respekt for læreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Ja, dette var jo en veldig viktig sak. På tide å sparke fyren.

På tide å sette igang APPARATET!!! Rull frem rektor, lærertilsyn og presse.

Det er slik det gjøres i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For gjennkjennbart

Hva med å ta en prat med rektor, og spørre om lærere har rett til slikt?

Ja jeg syntes dette er såpass drøyt, at noe skal jeg gjøre.

Vet bare ikke helt hva som er den beste måten å gjøre dette på.

Ungen min trenger nye solbriller også, for vi er mye ute i naturen, så det skal ikke være pynte/merkebriller,men noe som gjør nytten til bruket det er ment for.

Og det blir ikke i den prisklassen.

Vi pleier å handle i sportsbutikker, og de er mer enn bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Uansett er det en utrolig merkelig ting å si til elleveåringer. De er jo ikke påvirkelige i det hele tatt..."

Nei, ikke i det hele tatt gitt. Det er veldig moro også, å stå å diskutere dette med ungen sin - noe som burde vært unødvendig.

"Så du vet bedre enn læreren da ligsom"

Kan fort bli galt samme hva man sier da igrunn, så man må på en måte veie ordene korrekt. For ungene skal jo også ha respekt for læreren.

" "Så du vet bedre enn læreren da ligsom" "

Da bare opplyser du barnet om hvor lave opptakskrav det nå etterhvert har blitt på lærerskolene! ;-)

"Kan fort bli galt samme hva man sier da igrunn, så man må på en måte veie ordene korrekt. For ungene skal jo også ha respekt for læreren. "

Uff, ja det var det med respekt.... Hmmmmm... da får du bare hoppe over "tipset" mitt o forrige avsnitt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...