Gå til innhold

Hvor ofte må du vaske håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg jobba vaska jeg det hver dag, og jeg så at det ble ekkelt hvis jeg ikke rakk å vaske håret mens jeg dusja en dag.

Nå som livet mitt består av mating, klesvask, internett og dulling, behøver jeg ikke å vaske håret mer enn hver tredje dag, men vasker det stort sett annenhver dag. Syns det er greit å ikke vaske håret når jeg har med snuppa i dusjen. Da ser jeg iallefall ikke så skummel ut etterpå med håndkle på hodet. ;) Dusjer henne annenhver dag altså.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bugge -jenta

12

• ShitDiddelyDo

8

• Dorthe

1

• Mary Poppins

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Nei, det er jo ikke det, men håret mitt hadde vært så fett med to dager i uka. Min mor derimot kan gå ei uke uten at det ser skittent eller fett ut. Man venner håret til at det må vaskes ofte. Men blir det "hårlukt" er ikke det behagelig heller.

Endelig flere som tror på at man venner håret til å bli vasket ofte. Trodde det bare var jeg:-) Prøver å vaske håret maks 2 ganger i uka.

bugge -jenta
Skrevet

Det der med å svette under armene har jeg aldri gjort jeg heller. Det er i så fall på ryggen og sånn generelt. Men det er ikke noe å klage over. :)

Hvis du kan jogge, steppe eller sykle på ergometersykkel, vil du nok svette du også. Det gjør i hvert fall jeg, uansett hvor rolig jeg tar det.

Jeg kan ikke jogge, steppe, men jeg kan sykle eller det jeg foretrekker best, gå på sånn "skimaskin". Vet ærlig talt ikke hva det heter, men du skjønner sikkert. Etter en halv time med sykling er jeg svett i panna. Jeg holder samme tempo omtrent som de rundt meg, kanskje mindre belastning pga bekkenet. Kanskje jeg burde oppsøke lege? Eller være glad for at det er noe unormalt med meg som er bra. Gudene skal vite jeg har det motsatte.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kan ikke jogge, steppe, men jeg kan sykle eller det jeg foretrekker best, gå på sånn "skimaskin". Vet ærlig talt ikke hva det heter, men du skjønner sikkert. Etter en halv time med sykling er jeg svett i panna. Jeg holder samme tempo omtrent som de rundt meg, kanskje mindre belastning pga bekkenet. Kanskje jeg burde oppsøke lege? Eller være glad for at det er noe unormalt med meg som er bra. Gudene skal vite jeg har det motsatte.

Noen svetter mindre enn andre. Ingen grunn til å klage over det. :)

bugge -jenta
Skrevet

Du syns kanskje det ser litt "trashy" ut å gå med vått hår ute? :)

Håret mitt tørker ikke på lang tid inne, og gå ut med vått hår hadde gjort meg evig forkjølet.

Men der har dere menn en fordel, og noen kvinner.

Bare ikke gutta i Dimmu Borgir.

bugge -jenta
Skrevet

Jeg vasker håret sånn av og til, selv om jeg føler meg ultimat syk..

Hvis noen har innvendinger og mener jeg vasker det for sjeldent, så mener jeg de er enda mer syke enn meg ;-)

Jeg har vært syk og hatt veldig lavt blodtrykk den siste tiden, og da kan det være en påkjenning å få vasket håret, absolutt.

Og når det først skal vaskes skummer det ikke før tredje gange....

Av og til blir utseende , hår og klær ganske uvedkommende, og andre ganger en grei måte å være litt deilig overfladisk på :)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Håret mitt tørker ikke på lang tid inne, og gå ut med vått hår hadde gjort meg evig forkjølet.

Men der har dere menn en fordel, og noen kvinner.

Bare ikke gutta i Dimmu Borgir.

Hehe... =)

Dimmu-gutta må ha noen fantastiske gener. Leste et intervju med de, og de levde visst bare på sjokolade og coca cola, hehe =)

Mulig det bare var i løpet av deres arbeidsdag.

DET, i tillegg til alle bakteriene de sikkert har i håret.

Likevel har de energi til å spille en såpass ekstrem musikkform. De virker veldig friske på scenen og.

Gjest Simiana
Skrevet

Vasker håret hver gang jeg dusjer. 1-2 ganger om dagen. Avhengig av om jeg trener eller ikke.

Men så har jo du skikkelig kort hår også, da.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men så har jo du skikkelig kort hår også, da.

Du har rett i at det ikke er så veldig langt. Men hvis jeg ikke klipper meg på et par måneder begynner det å dra seg til.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe... =)

Dimmu-gutta må ha noen fantastiske gener. Leste et intervju med de, og de levde visst bare på sjokolade og coca cola, hehe =)

Likevel har de energi til å spille en såpass ekstrem musikkform. De virker veldig friske på scenen og.

Tror egentlig de lever på øl. Jeg så nylig en dvd med dem, og det kunne se ut som om de drikker relativt mye mer enn vanlige mennesker gjør. I hvert fall på turne. :)

bugge -jenta
Skrevet

Hehe... =)

Liker du de?

Personlig har jeg ofte slike tankeeksperiment med meg selv. Hva ville jeg gått på av dimmu borgir konsert eller dansebandkonsert. Som å velge mellom pest og kolera. Hvis det var 1- 5 ganger ville jeg valgt Dimmu Borgir og Co, Hvis det var flere måtte det blitt danseband. Uff og uff for noen valg.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Liker du de?

Personlig har jeg ofte slike tankeeksperiment med meg selv. Hva ville jeg gått på av dimmu borgir konsert eller dansebandkonsert. Som å velge mellom pest og kolera. Hvis det var 1- 5 ganger ville jeg valgt Dimmu Borgir og Co, Hvis det var flere måtte det blitt danseband. Uff og uff for noen valg.

Tekstene deres er omtrent like tåpelige. Musikken derimot holder mye høyere kvalitet hos Dimmu Borgir.

De er noen skikkelig barnslige, umodne, nesten eklinger, de Dimmu-gutta, men de lager underholdning...

Metalfolket er desutten mye mer spennende enn dansbandfolket etter min mening, og. Dansbandentusiaster er folk som følger strømmen og ikke tenker så mye... metalfolket følger jo ikke strømmen, selv om mange av den heller ikke tenker så mye...

Gjest Snoopy83
Skrevet

Tror egentlig de lever på øl. Jeg så nylig en dvd med dem, og det kunne se ut som om de drikker relativt mye mer enn vanlige mennesker gjør. I hvert fall på turne. :)

Hehe... ville ikke forundre meg...

De gutta der har hatt et evig fyllekalas siden det hele startet i 14årsalderen, skal jeg banne på, kanskje før det og...

bugge -jenta
Skrevet

Tekstene deres er omtrent like tåpelige. Musikken derimot holder mye høyere kvalitet hos Dimmu Borgir.

De er noen skikkelig barnslige, umodne, nesten eklinger, de Dimmu-gutta, men de lager underholdning...

Metalfolket er desutten mye mer spennende enn dansbandfolket etter min mening, og. Dansbandentusiaster er folk som følger strømmen og ikke tenker så mye... metalfolket følger jo ikke strømmen, selv om mange av den heller ikke tenker så mye...

Som du skjønner er begge miljøene veldig fremmede for meg..

Gjest @riele
Skrevet

Må vaske håret hver dag for å følge meg vel og for å style det enklest.

Kan til nøds gå tre dager uten å vaske det, men da får jeg problemer med hodebunnen. Flere ganger per dag derimot gjør jeg aldri, det sliter for mye.

Og å gå ut med bløtt hår er tabu for min del!

Gjest Snoopy83
Skrevet

Som du skjønner er begge miljøene veldig fremmede for meg..

De fleste er vel ikke spesielt entusiastisk interessert i EN bestemt musikkretning eller sjanger.

Det er kanskje ofte nettopp de som vet å sette pris på musikk og, jeg syns det virker som disse hardcoremenneskene sluker alt rått, jeg.

Så har du noen hardcorefolk som derimot har VELDIG peiling og gir inntrykk av stor beundring for det de er interessert i.

Disse gutta på mandagskvelden på p3 feks... de som spiller gammel rock... det er ekte entusiaster etter min oppfattelse =)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Hvis jeg ikke trener så holder det medto gang i uka:)

Gjest vasker ofte nok
Skrevet

Trener i vann minst 8 timer i uka, og må vaske håret etter hver gang, for ellers blir det så seigt og stinker av klor. Ellers kan jeg gå uten å vaske det i opptil 3 dager, men da endrer håret farge fra lysblondt til mørkebrunt. Går ofte ute med vått hår, selv vinterstid, har aldri blitt syk av det.

Gjest petrusa
Skrevet

Hver dag. Max to, men rimelig midt på dag to syns jeg det ser ille ut. Ikke slik at da ser andre det er fett, men ansiktet mitt blir ikke bra nok slik at jeg ikke føler meg helt vel.

Skrevet

Jeg vasker håret annenhver dag sånn ca. Trener jeg vasker jeg alltid håret når jeg dusjer, så det hender det blir to dager etter hverandre. Jeg forsøker å ikke vaske for ofte, for da blir det både slitt og blir raskere fett og ekkelt.

Jeg vennet håret til å bli vasket hver tredje dag en sommer, men jeg brøt den nye vanen da skolen startet til høsten. Synd, for etter en stund så ble ikke håret fett før tredje dagen. Nå MÅ jeg vaske håret annenhver dag ellers så føler jeg meg skikkelig ekkel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...