Gå til innhold

Hvor ofte må du vaske håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hår til livlengde. Vasker derfor av prraktiske årsaker håret 1 max to ganger i uka. Det går så fint så. Lukter ikke vondt, blir ikke fett.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bugge -jenta

12

• ShitDiddelyDo

8

• Dorthe

1

• Mary Poppins

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest begonia
Skrevet

Nå som jeg har tonet det, kan jeg gå i nesten en uke. Tidligere ble det fett hvis jeg ikke vasket det den tredje dagen.

Gjest begonia
Skrevet

Nå som jeg har tonet det, kan jeg gå i nesten en uke. Tidligere ble det fett hvis jeg ikke vasket det den tredje dagen.

Men hvis jeg svetter mye, så vasker jeg det jo oftere enn en gang i uka da! Nå tenker jeg det går fire dager.

Skrevet

Vasker håret med shampoo 1 gang pr uke, skyller det i tillegg med vann 1-2 ganger pr uke. Når jeg har vært mye i aktivitet og blitt svett/klam, badet i saltvann eller vært i sandkassen med minstebarnet, vasker jeg naturligvis håret med shampoo en ekstra gang.

Gjest Timari
Skrevet

Håret mitt blir fort veldig fett så til hverdager så vasker jeg det hver dag. Eller om jeg skal tidlig opp og ikke rekker det, annen hver dag.

Skrevet

Jeg liker å vaske håret hver dag, men kan godt gå tre dager før jeg føler at jeg MÅ vaske det. Har mjukt hår som lett faller sammen

Skrevet

Som regel blir det annen hver dag. I spesielle tilfeller hver tredje. Orker ikke føhne/ordne med det lange håret oftere :-)

Skrevet

Jeg kan la det gå to døgn i vanlige tilfeller, men helst vasker jeg det hver dag.

Er vi på hytta over flere dager hender det jo det går opptil 4 netter uten hårvask, men da er jeg kjapp til å komme meg i dusjen når jeg kommer hjem ja! Løsningen da er jo å vaske luggen i vaskefat (har ikke strøm eller innlagt vann) og ha resten av håret i hestehale.

Gjest prust
Skrevet

Vasker håret når jeg dusjer - dvs ca 3 ganger i uka.

Gjest baremei
Skrevet

Annenhver dag. Venter aldri lenger enn det, såfremt jeg har tilgang til dusj, og ikke er syk, som du sier. Men det blir gjerne oftere, for jeg vasker også håret etter trening.

Skrevet

Jeg vasker håret annenhver dag. I helt spesielle tilfeller kan det gå tre dager.

Skrevet

Annenhver dag, samt etter at jeg har trent eller jeg skal ut på noe sosiale greier.

Skrevet

Jeg må vaske det annenhver dag, ellers blir det totalt uregjerlig.

Jeg klarer ikke å gå mer enn fire dager, da klikker jeg!

Skrevet

Vasker håret ca 3 ganger i uka.

Den ultimate grense...det må være hvis jeg er på f eks en hytte og ikke har tilgang til varmt vann (noe jeg aldri er, for jeg drar ikke på hytter uten vann, hehe) - da kan jeg gå 4-5dager. Men det er IKKE moro!

Hvis jeg har stylet håret mye fordi jeg har vært ute eller noe sånt, vasker jeg det etter 1-2 dager, for da blir det fort stygt.

Men prøver å begrense det til 3 ganger i uka til vanlig. Vasker en for ofte blir håret så vant med det at en er nødt til å vaske hver dag for at det ikke skal se fett ut. Jeg gjorde det i noen år også, men etter en "avvenningskur" så kan jeg nå vente 2-3 dager før jeg vasker det. :)

Luna21365380663
Skrevet

Den ultimate grensen er 1 mnd. Vasket det for første gang på en mnd for en liten uke siden. Etter det har jeg vasket det to ganger. Vasker det ca en gang i uken/annenhver uke. Klør det, må det vaskes, sånn er det med den saken.. Vasker jeg det oftere, dvs to-tre ganger i uken, råtner det. Prøver av og til å bare skylle det med vann også, men det blir som oftest shampo også..

Tviler på at jeg klarer, eller vil klare en mnd igjen, men jeg var så drittlei av dusjen vi hadde, at jeg sa til min bedre halvdel at jeg nektet å vaske håret før vi hadde pusset opp badet. Så da gjorde vi det..

Men det er stress, for det tar jo minst åtte timer før det tørker, og da må jeg planlegge så utrolig nøye før jeg vasker det, kan ikke vaske om kvelden, for da står det i hytt og pine om morgenen. Ikke at det ikke gjør det til vanlig, da..

Men sånn er det å ha dreads..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...