Gå til innhold

Sårbar sosialt


Gjest sårbar sosialt

Anbefalte innlegg

Gjest sårbar sosialt

Jeg sliter med at jeg er så sårbar sosialt. En negativ kommentar kan ødelegge meg totalt og gjør at jeg isolerer meg fra det stedet jeg hørte kommentaren. Noen medisner som kan hjelpe eller annen behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svaksterk

Hei:-)

Jeg tror at man kan bli såret av kommentarer som ikke nødvendigvis var ment sånn :-) det man da kan gjøre er å tørre å spørre: "da du sa det, hva mente du da? fordi jeg følte sånn og sånn..."

Tror medisiner er en kortvarig løsning på et slikt problem, da er det bedre å jobbe med hvordan man forholder seg til andre, samt hva man tenker om det andre sier.

Det å tørre være ærlig og tørre si fra er viktig. Man får det så mye bedre, og blir ikke så sårbar da.

Misforståelser er ofte årsaken til det man føler er sårende kommentarer. Å ta det opp, spørre er viktig :-)

Ellers kan jo kogntiv samtaleterapi være tingen? Psykologer kan dette :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...